به گزارش ایسنا، پس از حمله سایبری روز جمعه که نرمافزار ورود و خروج خودکار مسافران را مختل کرد، چندین فرودگاه پررفت و آمد اروپا در چند روز گذشته، در تلاش برای بازگرداندن عملیات عادی بودهاند.
اختلال تا روز یکشنبه در فرودگاههای برلین و هیتروی لندن به طور قابل توجهی کاهش یافته بود، اما تاخیرها و لغو پروازها همچنان ادامه داشت.
شرکت ارائه دهنده نرمافزار «کالینز آئرواسپیس» در بیانیهای در صبح دوشنبه اعلام کرد که در مراحل نهایی تکمیل بهروزرسانیهای ضروری نرمافزار است.
فرودگاه بروکسل اعلام کرد که ارائه دهنده خدمات به طور فعال روی این مشکل کار میکند، اما هنوز مشخص نیست که این مشکل چه زمانی حل خواهد شد. طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنها از شرکتهای هواپیمایی خواستهاند که نزدیک به ۱۴۰ پرواز از ۲۷۶ پرواز خروجی برنامهریزی شده خود در روز دوشنبه را لغو کنند.
فرودگاه هیترو، روز یکشنبه، اعلام کرد تلاشها برای حل این مشکل ادامه دارد و از مشتریانی که با تاخیر در سفر مواجه شدهاند، عذرخواهی کرد. در این بیانیه تاکید شده که اکثریت قریب به اتفاق پروازها انجام میشوند و از مسافران خواسته شده قبل از سفر به فرودگاه، وضعیت پرواز خود را بررسی کنند.
بر اساس گزارش شبکه خبری بیبیسی، حدود نیمی از شرکتهای هواپیمایی که از فرودگاه هیترو پرواز میکنند، از جمله بریتیش ایرویز تا روز یکشنبه، به نوعی به حالت آنلاین بازگشتهاند.
سخنگوی فرودگاه برلین به بیبیسی گفت: برخی از شرکتهای هواپیمایی هنوز روند سوار شدن مسافران به هواپیما را به صورت دستی پردازش میکنند و هیچ نشانهای وجود ندارد که اختلال الکترونیکی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
کمیسیون اروپا که در مدیریت حریم هوایی سراسر اروپا نقش دارد، اعلام کرد این حمله سایبری را از نزدیک زیر نظر دارد، اما هیچ نشانهای از گسترده یا شدید بودن آن وجود ندارد.
طبق گزارش اخیر شرکت هوافضای فرانسوی تالس، حملات سایبری در بخش هواپیمایی در طول سال گذشته، ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام
نظرات