اقبال خانی، شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ رویکرد اصلی در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی غنی سازی، اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان ۱۴۰۴ را آموزش مهارتهای زندگی با محوریت تربیت بدون توقف و رشد و تعالی دانش آموزان در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم عنوان کرد.
وی، تلاش در جهت تحقق شعار هر خانه یک پایگاه تابستانی با رویکرد آموزش و توسعه مهارتها را محور اصلی فعالیت ۱۹ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان جاری عنوان کرد.
خانی، بیان کرد: این پایگاهها به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان وغیر متمرکز در مراکز وابسته به اداره کل بهزیستی، سالن های ورزشی،کانونهای پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفهای وهیأتهای ورزشی جانبازان ومعلولین، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
وی، از مجموعه برنامههای اوقات فراغت بهعنوان بزرگترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاهها رشتههای ورزشی، قرآنی، هنری، مشاغل وبرنامههای فوق برنامه آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه(مدارس استثنایی) و تلفیقی فراگیر(مدارس پذیرا) ارائه شد.
خانی خاطرنشان کرد: با تقویت مهارتهای این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها میتوان ظرفیتهای ارزشمندی را در زمینههای مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در آنان شناسایی ودر جهت تقویت آن گام برداشت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور و نشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهم ترین برنامه های این پایگاه ها عنوان کرد و گفت: غنیسازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
وی، با بیان اینکه برنامههای غیررسمی و بدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد، افزود: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارتهای دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان است.
انتهای پیام
نظرات