• شنبه / ۵ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1404070502989
  • خبرنگار : 30057

افزایش اثربخشی آموزش با توسعه فناوری‌های کمک یادگیری و توانمندسازی معلمان

افزایش اثربخشی آموزش با توسعه فناوری‌های کمک یادگیری و توانمندسازی معلمان

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اعلام کرد: برای ارتقای ذخایر شناختی در سطح آموزش‌ و پرورش باید برنامه درسی اصلاح و نسبت به توانمندسازی معلمان و غنی‌سازی یادگیری در مدرسه اقدام کرد تا با هدف‌گذاری بر کارکردهای شناختی مسیر یادگیری بهتری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نشست تخصصی تیمز و پرلز با هدف بررسی جایگاه ایران در آزمون‌های بین‌المللی و ارائه راهکارهایی از جنس اکتساب یا توسعه فناوری برای ارتقای این جایگاه در جهان، با حضور عطااله پورعباسی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، علیرضا کیامنشف استاد روش‌ تحقیق و ارزشیابی دانشگاه خوارزمی و مسعود کبیری، مدیر مرکز مطالعات تیمز و پرلز ایران و عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد.

 پور عباسی در این جلسه با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای فعالیت ستاد کمک به ارتقای سرمایه شناختی دانش‌آموزان از مجرای توسعه فناوری‌های کمک یادگیری است، گفت: این فناوری‌ها در عصر هوش مصنوعی از عناصر ضروری توسعه زیست‌بوم آموزشی و تربیتی در کشور است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با بیان اینکه توسعه فناوری می‌تواند زمینه نفوذ فناوری را در مناطق کم برخوردار کشور نیز فراهم کند، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی از جمله خروجی‌های توسعه فناوری‌های کمک یادگیری است. 

پورعباسی همچنین با ابراز نگرانی از پایین آمدن سن بروز دمانس درکشور، آزمون های تیمز و پرلز را دماسنج عملکرد شناختی دانش‌آموزان دانست و بر حمایت این ستاد از حوزه بازی های شناختی، توسعه پلتفرم‌های آموزشی، تولید محصولات آموزشی و توانمندسازی معلمان تاکید کرد.

مسعود کبیری، مدیر مرکز مطالعات تیمز و پرلز در این نشست با اشاره به نتایج عملکرد دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی و ملی، بر ضرورت توجه به فرهنگ و عدالت آموزشی تأکید کرد و گفت: ما نیازمند طراحی آزمون‌های استاندارد آموزشی هستیم که در پایان دوره ابتدایی رصد شوند و با سنجش‌های دوره‌ای بتوانیم الگوی یادگیری و رشد قابلیت‌های شناختی دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

در این نشست، علیرضا کیامنش، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی نیز با اشاره به پیشینه حضور ایران در این ارزیابی‌ها گفت: ایران از سال ۱۳۷۲ تاکنون در آزمون‌های تیمز و پرلز شرکت داشته و نتایج آن جهت استفاده در نظام آموزشی کشور در دسترس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha