• یکشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404070603758
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی: 

روابط‌ عمومی‌ها، استراتژی‌های خود را بر اساس تغییر پارادایم تدوین کنند

روابط‌ عمومی‌ها، استراتژی‌های خود را  بر اساس تغییر پارادایم تدوین کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دنیای امروزی محرمانگی دیگر معنایی ندارد، گفت: امروزه در دنیای ارتباطات، سلیقه و ذائقه مخاطبان برای تولیدکنندگان محتوا اهمیت دارد. رسانه‌ها و افکار عمومی می‌توانند برای دولت‌ها نقش تعیین‌کننده ایفا کنند و به همین دلیل دیپلماسی عمومی جای دیپلماسی کلاسیک را گرفته است. روابط عمومی‌ها باید این تغییر پارادایم را درک کرده و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تدوین کنند.

بهرام سرمست روز یکشنبه ششم مهرماه در نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های آذربایجان‌شرقی که با هدف تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری برگزار شد،  به جایگاه و اهمیت بالای روابط‌عمومی تاکید کرد و گفت: مدیران باید به اقتضائات جدید امروزی در دنیای ارتباطات باید آشنایی و آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره پیشرفت‌های تکنولوژی‌های رسانه‌ای، افزود: اگر ما انقلاب‌های مهم جهان را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که انقلاب‌های کشاورزی، صنعتی و سیاسی در جامعه بشری اتفاق افتاده ولی امروزه با انقلاب ارتباطات مواجه هستیم، انقلاب ارتباطاتی با دیگر انقلاب‌ها در دوره تکرار، مباحث سخت افزاری و نرم‌افزاری تفاوت و اختلاف دارد که مبتنی بر داده است.

وی با بیان اینکه گردش و انتشار اطلاعات در گذشته شمال، جنوب، غرب و شرق بر اساس تقسیمات فلسفی و اقتصادی بود ولی امروزه بر اساس شکاف های دیجیتالی است، ادامه داد: امروزه تولید محتوا باید از جوشش و خیزشی از بطن جامعه باشد، حتی در این راستا، افرادی که هیچ مسئولیتی ندارند، می‌توانند رییس سازمان ها را به چالش بکشند.

سرمست، به اهمیت مخاطب‌شناسی در دنیای امروزه تاکید کرد و افزود: برخلاف گذشته که نخبگان محتوا تولید می‌کردند و مردم پیرو بودند، اکنون این توده‌ها هستند که مسیر نخبگان و اصحاب رسانه را تعیین می‌کنند، این وارونگی یکی از ویژگی‌های اساسی فرهنگ مدرن است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نسل جدید و حضور مؤثر بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، ادامه داد: نمونه‌هایی همچون حضور زنان در ورزشگاه‌ها و جشن‌های قهرمانی نشانه‌ای از تحول اجتماعی و تغییر نگاه جامعه است.

محرمانگی اطلاعات، دیگر معنایی ندارد/ روابط عمومی‌ها، استراتژی‌های خود را  بر اساس تغییر پارادایم تدوین کنند

وظیفه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، دفاع از جمهوری اسلامی و دولت دکتر پزشکیان است 

اصغر زارع کهنمویی، مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری آذربایحان‌شرقی نیز در این مراسم، شرایط امروزی جامعه را خاص توصیف کرد و گفت: دستگاه های امنیتی و نظامی در آماده‌باش کامل هستند و جریان سومی به نام اصحاب رسانه‌ در جنگ روایت‌ها درگیر هستند که اگر روایتی درست و صحیح از رویدادها نداشته باشیم، دشمن آن را به نفع خود ثبت خواهد کرد.

وی وظیفه اول و آخر روابط عمومی‌ها را دفاع از جمهوری اسلامی و دولت آقای پزشکیان عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها اگر به این وظیفه خود عمل نکنند، خیانت کرده‌اند.

زارع کهنمویی اصحاب رسانه را مجاهدان تبیین توصیف کرد و ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی زیر تحریم‌های شدید آمریکا و کشورهای غربی ایستادگی کرده و بدون مشکل و بحران مدیریت می‌شود که این امر هم با تلاش و مجاهدت‌های مدیران استانی و کشوری صورت می‌گیرد.

وی به دیدار استانداران آذربایجان‌شرقی و زنجان در راستای حل مشکل بهسازی آزادراه تبریز-زنجان اشاره کرد و افزود: روند پیشرفت و بهسازی این آزادراه با تلاش شبانه‌روزی استاندار آذربایجان‌شرقی سرعت گرفته و هم‌اکنون سه تیم در حال بهسازی آزادراه تبریز-زنجان هستند که در دوره های گذشته مدیریتی شاهد این گونه اقدامات نبوده‌ایم.

محرمانگی اطلاعات، دیگر معنایی ندارد/ روابط عمومی‌ها، استراتژی‌های خود را  بر اساس تغییر پارادایم تدوین کنند

روابط عمومی ها نیازمند یک پوست اندازی ساختاری هستند

مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این جلسه گفت: روابط عمومی‌ها در استان ما نیز همچون کل کشور، نیازمند یک پوست‌اندازی ساختاری و ماهوی هستند.

محمد عزیزی راد با بیان اینکه روابط عمومی‌ها هنوز که هنوز است در نهادها و سازمان‌ها به جایگاه شناخته‌شده و اصلی خود نرسیده‌اند، گفت: مدیران دستگاه‌ها روابط عمومی را نمادی نمی‌دانند که بتواند چهره‌ای موجه و مقبول در نزد افکار عمومی ارائه دهد. آنها روابط عمومی را در حد نهادی می‌بینند که تنها به عنوان بلندگوی تبلیغاتی عمل کرده، در مواقع نیاز بنری نصب کند یا صرفاً همراه مدیر در برنامه‌ها حضور داشته باشد. به همین دلیل، روابط عمومی‌ها نمی‌توانند آن‌گونه که باید و شاید نقش واقعی خود را ایفا کنند.

وی بیان کرد: به تبع این نگرش، افکار عمومی و رسانه‌ها که نمایندگان افکار عمومی‌ هستند از عملکرد روابط عمومی‌ها و دستگاه‌ها ناراضی هستند.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد آن هستیم که عملکرد دستگاه‌ها در نزد افکار عمومی آن‌طور که باید منعکس نمی‌شود، شاید در ظاهر مشکل به گردن روابط عمومی‌ها انداخته شود؛ اما در حقیقت مشکل اصلی نوع نگاه مدیران دستگاه‌ها به مدیران روابط عمومی است چرا که نتوانسته‌اند آن‌ها را به درستی بپذیرند.

عزیزی‌راد گفت: تا زمانی که در سازمان‌ها و دستگاه‌ها جایگاه روابط عمومی در شأن و اندازه واقعی خود به رسمیت شناخته نشود، وضعیت به همین منوال خواهد بود و «در بر همان پاشنه خواهد چرخید».

وی بیان کرد: درخواست دارم مدیران روابط عمومی در دستگاه‌ها علاوه بر مدیریت روابط عمومی، به عنوان مشاور مدیر دستگاه نیز شناخته شده و حکم رسمی دریافت کنند. این گام تازه می‌تواند به پویایی مجموعه و ارتقای کارآمدی یاری رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha