• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۴ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1404070804858
  • خبرنگار : 50604

رئیس سندیکای بیمه‌گران گلستان خبر داد

کاهش شکایات مردمی از بیمه در گلستان

کاهش شکایات مردمی از بیمه در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گلستان از کاهش محسوس شکایات مردمی نسبت به خدمات بیمه‌ای طی دو سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: با اجرای سیاست‌های اصلاحی و افزایش نظارت بر نمایندگی‌ها، رضایت‌مندی عمومی نسبت به خدمات بیمه در استان روندی صعودی یافته است.

نورمحمد اونق، رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گلستان، صبح سه شنبه ۸ مهر در دیدار با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از سیاست‌های کلان صنعت بیمه را گسترش آگاهی عمومی از طریق رسانه‌ها عنوان کرده و اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال اطلاعات صحیح بیمه‌ای به جامعه ایفا می‌کنند و این مسئله تأثیر مستقیمی بر کیفیت انتخاب مردم و استفاده بهینه از خدمات بیمه دارد.

اونق با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نمایندگی بیمه، بر لزوم اصلاح فرآیندها تأکید کرد و افزود: از سال گذشته، آیین‌نامه جدیدی به اجرا درآمده که بر اساس آن، نمایندگی‌های قدیمی ملزم به گذراندن دوره آموزشی ۱۵۰ ساعته هستند و ادامه فعالیت آن‌ها منوط به دریافت تأییدیه است.

رئیس سندیکای بیمه‌گران گلستان همچنین بر تغییر رویکرد در صدور مجوز نمایندگی بیمه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر، افراد متقاضی دریافت نمایندگی، باید از سابقه کاری مرتبط برخوردار باشند و در آزمون‌های تخصصی، حد نصاب نمره را کسب کنند؛ در حالی‌که این روند در گذشته با پیچیدگی کمتری همراه بوده است.

اونق ادامه داد: هدف ما افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات بیمه است تا بتوانند با توجه به نیاز خود بهترین بیمه را خریداری کرده و  در صورت نیاز با کمترین دغدغه بتوانند سرویس خدمات را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه پوشش‌های خوبی در حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله دارد اما مردم ما آن طور که باید از این خدمات بهره نمی‌برند، افزود: در سیل چندسال قبل شهرستان آق قلا کمترین تعداد بیمه شده در شهرستان را داشتیم.

رئیس سندیکای بیمه‌گران گلستان با اشاره به برخی نارسایی‌ها در عملکرد نمایندگان بیمه در استان گفت: در برخی موارد، نمایندگان نتوانسته‌اند اطلاعات صحیح و شفاف به بیمه‌گذاران ارائه دهند که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است. هدف ما این است که با نظارت دقیق‌تر، این موارد به حداقل برسد.

اونق تعداد شرکت‌های بیمه فعال در استان گلستان را ۲۴ شرکت اعلام کرد و افزود: تمامی این شرکت‌ها با رعایت ضوابط و مقررات، خدمات بیمه‌ای را در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهند.

وی همچنین ارائه خدمات باکیفیت به مردم را دغدغه اصلی سندیکا برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی امروز، تلاش ما این است که نه تنها باری بر دوش مردم اضافه نشود، بلکه بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را از طریق پوشش‌های بیمه‌ای کاهش دهیم.

رئیس سندیکای بیمه‌گران گلستان با اشاره به عملکرد صنعت بیمه استان در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: استان گلستان نسبت به میانگین کشوری عملکرد بهتری از خود نشان داده و روند رو به رشدی را در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای تجربه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha