سید حسن موسوی چلک در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به این مرکز که با هدف ارتقای دسترسی به خدمات مشاورهای و روانشناسی برای افراد ناشنوا، افتتاح شده است، اظهار کرد: از آنجایی که دسترسی افراد ناشنوا به خدمات روانشناسی اهمیت ویژهای دارد تا آنها خودشان بتوانند مسائل و دغدغههایی که با آن روبرو هستند را با روانشناس مطرح کنند. به همین دلیل آموزش مشاوران به زبان اشاره و راهاندازی این مرکز، زمینهای فراهم کرده تا ناشنوایان بتوانند بدون واسطه و با حفظ اصل رازداری، به خدمات مشاورهای دسترسی یابند.
وی افزود: ارتباط موثر از طریق زبان اشاره، کلید اصلی در ارائه خدمات روانشناسی به این گروه است. تا پیش از این، افراد ناشنوا برای دریافت کمک روانشناسی به مشکلاتی مانند انتقال نادرست اطلاعات یا نبود استقلال در برقراری ارتباط برخورد میکردند.
معاون سازمان بهزیستی ادامه داد: در سازمان بهزیستی، تلاش داریم با همکاری انجمنهای مربوطه، تعداد روانشناسان و مشاورانی را که زبان اشاره بلد هستند افزایش دهیم تا در آینده نهتنها خدمات مشاوره، بلکه تمامی خدمات عمومی از قبیل حملونقل، کتابخانهها، فروشگاهها و نهادهای عمومی به زبان اشاره مجهز شوند.
انتهای پیام
نظرات