فرزانه صادق امروز پنجشنبه دهم مهرماه در جریان بازدید از پروژه راهآهن شیراز- بوشهر، این مسیر ریلی را از مهمترین پروژههای استراتژیک کشور دانست و گفت: اتصال این مسیر به دریا، آن را به یک کریدور حیاتی تبدیل کرده که تکمیل آن باید با جدیت دنبال شود.
وی افزود: اصلیترین چالش پیش روی پروژه، تأمین منابع مالی است و در همین راستا، هزار میلیارد تومان برای پیشبرد این طرح اختصاص یافته که انتظار میرود سایر منابع مالی نیز هرچه سریعتر تأمین و به پروژه تزریق شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقشآفرینی بخش خصوصی در این طرح اظهار کرد: هماکنون بیش از ۱۰ پیمانکار در مسیر ۴۰۰ کیلومتری این پروژه در حال فعالیت هستند و لازم است صنایع بزرگ از جمله صنعت نفت، پتروشیمی و دیگر بخشهای خصوصی مشارکت بیشتری در تامین مالی داشته باشند.
صادق با اشاره به تجربه موفق اجرای راهآهن چابهار- زاهدان گفت: پروژه راهآهن شیراز-بوشهر نیز با همان استاندارد و کیفیت در حال اجراست و باید از تمام ظرفیتها برای تسریع در بهرهبرداری استفاده کرد.
وی با تأکید بر لزوم تشکیل کنسرسیومی برای تأمین مالی این پروژه یادآور شد: با همراهی و پیگیری مستمر استانداران بوشهر و فارس و همچنین نمایندگان مجلس، میتوان این طرح را به سرانجام رساند.
وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار امیدواری کرد که با بهکارگیری راهکارهای تسهیلگر و همافزایی میان استانهای بوشهر و فارس، پروژه راهآهن شیراز- بوشهر بهزودی وارد فاز بهرهبرداری شود.
انتهای پیام
نظرات