اللهنظر شهبخش دوشنبه ۱۴ مهر در نشست هماندیشی مسوولان اداری، مالی و ذیحسابان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: هنگام عقد قرارداد کارگران با شرکتهای خدماتی، باید قرارداد یکساله در چهار نسخه منعقد شود و یک نسخه از قرارداد و فیش حقوقی در اختیار آنها قرار گیرد تا مشخص شود چه میزان حقوق و مزایا دریافت میکنند.
وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید پرداخت صورتوضعیتهای شرکتهای خدماتی را منوط به پرداخت قبلی حقوق کارگران و براساس قوانین کار و طرح طبقهبندی مشاغل اعمال کنند، چرا که برخی شرکتها بر پایه حداقل حقوق اقدام به پرداخت میکنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرکتهای خدماتی از سال ۱۳۸۳ با هر تعداد نیروی انسانی مکلف به اجرای طرح طبقهبندی مشاغل هستند و باید پیش از عقد قرارداد، تاییدیه دفتر مشاوره فنی مورد تأیید وزارت تعاون را از اداره کل محل ثبت خود دریافت کنند.
شهبخش با بیان اینکه حقوق هر کارگر باید براساس گروهبندی شغلی مشخص پرداخت شود، خاطرنشان کرد: شرکتهای خدماتی باید کمیته حفاظت فنی داشته باشند و با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط برای کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش سطح ایمنی اقدام کنند؛ این موضوع از برنامههای اصلی وزارت تعاون در سالجاری است.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران به شماره ۸۴۵۱۵، همه پرداختها باید از طریق حساب مشترک شرکت و دستگاه اجرایی انجام شود تا هیچگونه دخل و تصرفی از سوی شرکت خدماتی صورت نگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: دریافت چک یا سفته از کارگران از سوی شرکتها پذیرفته نیست و شرکتهایی که بیش از ۱۰ نیروی کار دارند موظف به داشتن آییننامه انضباط کار هستند تا از اعمال سلیقه مدیران در برخورد با کارگران جلوگیری شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کار استان سیستان و بلوچستان، در روز دوشنبه ۱۴ مهر، شهبخش گفت: رعایت آییننامه انضباط کار و طرح طبقهبندی مشاغل باید در شرکتهای خدماتی اجرا و هرگونه قصور یا تخلف براساس ضوابط قانونی و آییننامه مربوطه رسیدگی شود.
انتهای پیام
نظرات