به گزارش ایسنا، علی زندیفر در نشست خبری روز سهشنبه ۱۵ مهر که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم؛ حفظ ترافیک در شریانهای اصلی در شرایط اضطراری است. به همین دلیل، کنارگذرهای مطمئن در حاشیه پلهای بزرگ و ایجاد خروجیهای کشویی در برخی نقاط انجام شده است.
زندیفر به عملکرد چهار ساله اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز اشاره و تصریح کرد: طی این مدت حدود 6000 میلیارد تومان در قالب ۵۶۱ قرارداد در حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای البرز هزینه شده که همه اینها برای استان ارزش افزوده ایجاد کرده است.
این مسئول با بیان اینکه طی این مدت ۱۴ نقطه حادثهخیز استان اصلاح شده است، گفت: سیلی که با ۲۰ دقیقه بارندگی در جاده چالوس رخ داد؛ ۱۱ کیلومتر از این مسیر را نابود کرد اما این مسیر بعد از حادثه طوری ایمنسازی و بازسازی شد که احتمال تخریب آن در صورت تکرار چنین بارندگیهایی به حداقل برسد.
زندیفر افزود: در دو نقطه از پنج نقطه جاده چالوس که خطر ریزش سنگ وجود دارد توری نصب شده و ایمنسازی سه نقط دیگر هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به بهبود درآمد استان از ترانزیت بار هم اشاره و تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ کل درآمد ترانزیتی البرز یک میلیارد تومان بود اما این درآمد در سال ۱۴۰۳ به ۶۴ میلیارد تومان افزایش یافت و پیشبینی میشود امسال به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.
مدیرکل راهداری البرز درباره طرح دو طبقه شدن آزادراه کرج-قزوین هم گفت: این کار بسیار سخت است. طراحی این پروژه به گونهای است که دارای شش لاین رفت و برگشت باشد و مسافرینی که قصد عبور از استان دارند از طبقه دوم استفاده کرده و وارد مسیر کنونی نشوند.
انتهای پیام
نظرات