شاهین مصطفییف سه شنبه ۲۲ مهر در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پروژه راهآهن رشت - آستارا و ترمینال مرزی - ریلی آستارا در مسیر کریدور شمال به جنوب اظهار کرد: در نشست اخیر که با حضور مقامات بلندپایه سه کشور در شهر باکو برگزار شد، سه محور اصلی حملونقل، گمرک و انرژی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن میتواند مسیر توسعه کریدور بینالمللی شمال - جنوب را هموارتر کند.
معاون نخستوزیر جمهوری آذربایجان با تأکید بر اهمیت راهآهن رشت - آستارا به عنوان یکی از پروژههای کلیدی این مسیر گفت: طبق توافق انجامشده میان ایران و روسیه، ساخت این خط آهن از سال ۲۰۲۳ آغاز شده و ظرف سه سال به پایان خواهد رسید.
مصطفی یف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نیز در این زمینه با ایران و روسیه توافق کرده که زیرساختهای داخلی خود را تا سال ۲۰۲۸ تکمیل کند و با بهرهبرداری کامل از این مسیر، ظرفیت حمل بار تا ۱۵ میلیون تن در سال افزایش یابد.
وی از برنامهریزی برای تکمیل ترمینال بارانداز ریلی آستارا تا پایان سال میلادی جاری خبر داد و گفت: با راهاندازی این ترمینال، ظرفیت جابجایی کالا در این نقطه مرزی تا پنج میلیون تن در سال خواهد رسید.
معاون نخستوزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش ترانزیتی پل مرزی جدید و همچنین بزرگراه آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: این پل مرزی و بزرگراه بین المللی ظرفیت جابجایی روزانه هزار دستگاه کامیون را خواهد داشت و با بهرهبرداری کامل آن، گام مهمی در کاهش ترافیک شهری آستارا برداشته میشود.
انتهای پیام
نظرات