به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی با حضور در شبکه خبر درباره اهداف سفرش به اصفهان گفت: هدف اصلی از حضور در استان اصفهان، بحث شرکت در بیستوهفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز بود که پنجشنبه (امروز، ۲۴ مهر) برگزار میشود و اتفاقات خوبی رقم خواهند خورد. امیدواریم فرصت حضور رئیس جمهور را داشته باشیم. در کنار این موضوع چند برنامه دیگر را در دستور کار داشتیم که یکی از آنها سفر به شاهینشهر و حضور در جمع همکاران و اعضای شورای آموزش و پرورش شاهینشهر و میمه بود.
او با بیان اینکه قرار شده است کمکهای خوبی صورت گیرد تا بخشی از مشکلات در حوزههای مختلف مرتفع شود، افزود: شاید برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش اجتماع باشکوه مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران کل نوسازی کشور، روسای مجامع خیرین استانهای کشور و هیاتمدیره جامعه خیرین کشور، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گرد هم آمدند تا هم پیمان ببندند و هم مسائل آموزش و پرورش را بررسی کنند تا همه دست به دست هم دهیم اتفاقات بزرگی در نظام تعلیم و تربیت رقم بخورد، اینها پیشدرآمد جشنواره اصلی است که دستاوردهای خیلی بزرگی خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هتل زیبای جنت محصول یک کار جمعی بود و این هتل بسیار فاخر و شایسته معلمان نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک پروژه افتتاح کرد، ادامه داد: همچنین یک مجموعه ورزشی را افتتاح کردیم، کلنگ زدیم و اینها برنامههای متعددی بودند که در حاشیه مراسم اصلی شکل گرفتند.
کاظمی در پاسخ به این سوال که عدالت آموزشی چیست، گفت: اگر بخواهیم به موضوع عدالت بپردازیم، بارزترین مصداق عدالت و زیربناییترین مصداق عدالت، عدالت آموزشی است یعنی عدالت آموزشی میتواند زمینه تحقق عدالت در همه حوزههای دیگر را فراهم کند و زمانی که آموزش و یادگیری برای یک جامعه فراهم نباشد حرفزدن از عدالت در حوزههای دیگر بی معناست. عدالت آموزشی زیربنای همه عدالتها در بخشهای دیگر و نقطه آغاز توسعه عدالت است.
او افزود: وقتی گفته میشود عدالت آموزشی، مقام معظم رهبری تعبیر بسیار زیبایی دارند و موضوع نصیب برابر آموزشی را مطرح میکنند یعنی کاری کنید فرصتهای آموزشی در ابعاد مختلف برای همه مهیا شود. رییس جمهور نیز توجه ویژهای به نظام تعلیم و تربیت دارند و این نقطهعطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. یعنی اگر پیروزی انقلاب، ۲۲ بهمن، جنگ را نقطه عطف بدانیم، یکی از نقاط عطف تحولآفرین، توجه ویژهای است که در این دوره به نظام تعلیم و تربیت میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رییس جمهور در بیش از ۵۰ جلسه شخصا به موضوع آموزش و پرورش و عدالت آموزشی پرداخت، ادامه داد: رییس جمهور در هیچ شرایطی این اولویت را کنار نگذاشتند حتی در شرایط جنگ ۱۲روزه. در ایام جنگ ۱۲روزه درگیر مراسم تشییع برادرم بودم و برای تشییع عازم مشهد بودیم. متوجه شدیم که آتشبس اعلام شد و چند ساعت بعد از دفتر رئیس جمهور زنگ زدند که آقای رئیس جمهور با شما کار دارد که بعد از صحبت، رئیس جمهور اعلام کردند میخواهند که جلسهای در رابطه با مسائل آموزش و پرورش میخواهند بگذارند. اولین جلسهای که رئیس جمهور این کشور بعد از جنگ گذاشت درباره مسائل آموزش و پرورش بود. به نظر من ایمان راسخ رییس جمهور، باور قلبی ایشان و عمل به این باور، طبیعتاً تحول بزرگی را رقم خواهد زد.
کاظمی با بیان اینکه تحول در حوزههای فرهنگی نظام آموزشی چیزی نیست که ملموس و محسوس باشد گفت: بخش اصلی و اثربخشی آن در کف جامعه ممکن است سالها طول بکشد تا مردم آن را ببینند.
او با بیان اینکه رئیس جمهور دو مسئله عدالت و کیفیت را مطرح کردند افزود: در موضوع عدالت دو رویکرد را دنبال میکنیم، رویکرد اول این است که نشر عدالت را دولتپایه نکنیم و مردمپایه کنیم. ظرفیت مردم ظرفیتی بینهایت است و نمیتوان برای آن حد و مرز در نظر گرفت اگر بتوانیم این باورها را در مردم ایجاد و زمینه حضور مردم را برای کمک به نظام تعلیم و تربیت مهیا کنیم، هیچ چیز نمیتواند با این ظرفیت برابری کند کما اینکه در جنگ همین اتفاق افتاد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باور مقام معظم رهبری به مردم و میدانداری مردم در حل مسائل کشور تقریباً همیشه مورد تاکید بوده است.
کاظمی به رویکرد دوم اشاره کرد و گفت: رویکرد دوم این است که در نظام تعلیم و تربیت، عدالت را با نگاه به آینده و نیازهای آینده دنبال کنیم لذا اگر فضایی میسازیم، اگر معلمی تربیت میکنیم، اگر تجهیزاتی را آماده میکنیم مبتنی بر شرایط آینده طراحی کنیم. آینده فناورانه، آینده هوشمند، آینده الکترونیکی، آیندهای که هزاران ویژگی دارد. این آینده را باید ترسیم کنیم و مبتنی بر آن این عدالت را بسط و نشر دهیم.
او افزود: عدالت وقتی مطرح میشود گاهی فقط به ساخت فضا تنزل داده میشود و عدهای فکر میکنند رئیس جمهور و ما فقط مدرسه میسازیم. اینگونه نیست، شاید حق هم داشته باشند چون این موضوع محسوس و دیده میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه فضا و سختافزار ۷۷۳۰ مدرسه در دستور کار ساخت قرار دارد که میانگین ساخت این ۷۷۰۰ مدرسه تقریباً ۵۲ درصد پیشرفت دارد گفت: در سامانهای که در جنب اتاق من و در دفتر رئیس جمهور وجود دارد تمام این پروژهها، نقطه به نقطه قابل رؤیت و قابل رصد با تصویر، با گزارش دقیق، با ابعاد مختلف است و در جلسه چند روز قبل شهر قدس ۲۴۰۷ پروژه را همزمان در سراسر کشور افتتاح کردیم. بخش مهمتر، تجهیزات و فناوریهای سخت مورد نیاز این مدارس است که در حال آماده شدن است، مطالعات بسیار عمیقی انجام شده، در دو مدرسه شهر قدس به صورت آزمایشی آماده کردیم و شنبه همراه رئیس جمهور بازدید خواهیم داشت تا ببینیم آیا نگاه آینده ما را تامین میکند.
کاظمی گفت: مطالعات بینالمللی انجامشده برای هر دوره بسته فناوری متعدد و مجزایی برای مقاطع مختلف در نظر گرفته شده، مثلا برای دوره اول ابتدایی یک بسته پرورشی، یک بسته ورزشی، یک بسته علمی، یک بسته محیط زیستی، یک بسته بهداشتی دیده شده و همه اینها با رویکرد فناوری دنبال میشود که در صورت تایید در تمام مدارس بسط و نشر میدهیم.
وزیر آموزش و پرورش به بخش سوم اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد عدالتی رقم بخورد نیاز به معلمان توانمند داریم. آموزش و توانمندسازی تمام معلمان را در سطوح مختلف، متناسب با نیازی که دارند در سه شکل دنبال میکنیم که اتفاقات خیلی خوبی افتاده، بخشی دیگر، آموزش مدیران است یعنی اگر قرار باشد عدالت و کیفیت را دنبال کنیم باید مدیران توانمندی را داشته باشیم که در قالب الگوی مدرسه تراز دنبال میکنیم. بخش بعدی توسعه عدالت با رویکرد ایجاد فضاهای برابر ورزشی است یعنی از فضاهای ورزشی استاندارد مناسب برخوردار باشند، بخش دیگر فعالیتهای پرورشی، امکانات پرورشی و تربیتی است.
کاظمی ادامه داد: کانون، دارالقرآن، مدرسه قرآنی، اردوگاه، اردوهای دانشآموزی داریم و برای هر کدام نقشه راه طراحی کردیم. به عبارت دیگر نقشه توسعه عدالت آموزشی را در شش ضلع ترسیم و دنبال میکنیم.
او با بیان اینکه در بحث کانکس دو مسئله وجود دارد ادامه داد: یکی مدارس کانکسی و دیگری کلاسهای کانکسی است، یعنی در یک مدرسه جمعیت دانشآموزی به آن اضافه شده و مجبور شدیم کلاس کانکسی اضافه کنیم که کلاسهای کانکسی، کلاسهای استانداردی هستند که استاندارد یک کلاس کاملاً دقیق هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث دیگر مدارس کانکسی است که اینها با هم فرق میکنند گفت: مدارس کانکسی را به دو بخش تقسیم کردهایم، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر، مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر، گاهی مدرسهای در نقطهای است که ۵ تا دانش آموز دارد و این ۵ دانشآموز نیز جابجا میشوند یعنی دائما جغرافیایشان تغییر میکند، بنابراین فازبندی صورت گرفته، در فاز اول مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر را ساماندهی کردیم و در فاز دوم مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر و در فاز سوم کلاسهای کانکسی انجام میشود. خوشبختانه با کمک ستاد اجرایی فرمان امام هزار مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر را ساماندهی کردیم و با بنیاد مستضعفان هزار مدرسه سنگی را در دستور کار ساخت دارند که در پروژههای ما نیز قرار دارد که بخش مهمی از اینها افتتاح شد.
کاظمی افزود: وقتی در روستایی دو کلاس را افتتاح کردیم نشان دادیم که صرفاً به مدارس بزرگ مقیاس و مراکز استانها توجه نمیکنیم، به مناطق محروم، به روستاها، به دانش آموزان عشایر توجه ویژهای داریم که دکتر فتاح اعلام کردند این پایان ماجرا نیست این آغاز ماجراست و گفتند که شما هر چقدر نیاز باشد، کمک خواهم کرد و خواهم ساخت.
وی درباره نقش خیران ادامه داد: یکی از ستونهای اصلی این حرکت و محور اصلی خیرین هستند دلیلش این است که خیرین ظرفیتهای بسیار عظیمی دارند. یک خیر فقط ۴۸۰ مدرسه کانکسی را سامان میدهد، خیرین در سال گذشته چیزی حدود ۱۸.۶ همت در طول یک سال کمک کردند و آخرین آماری که همین الان گرفتم از ۱۸.۶ همت عبور میکند و در شش ماه در همین استان اصفهان که تقریبا سرآمد خیرین کشور است ۴.۵ همت تا الان کمک کردند و ادامه دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران تنها مدرسه نمیسازند، فرهنگ جامعه را میسازند و نوع نگاه و عمل صالحشان در جامعه منشا خیر و برکت و رحمت برای نظام تعلیم و تربیت است و خواهد بود.
کاظمی در پاسخ به این سوال که برای اینکه کیفیت فضاهای آموزشی تجهیز و به امکانات روز مجهز شوند در چه مرحله است و برنامههای در نظر گرفته برای آن چیست افزود: این موضوع را در دو فاز تعریف کردیم یکی مدارسی که جدید ساخته میشوند، دیگری مدارسی که از قبل بودند، برای این مدارس استاندارد دوره به دوره را درآوردیم، تعریف کردیم، بصورت آزمایشی رئیس جمهور گفتند انجام دهید تا ببینیم و تایید کنیم و این اتفاق افتاده، یعنی دو مدرسه به عنوان نمونه مبتنی بر فناوریهای جدید تجهیز شده و آماده است که رئیس جمهور و تیم فنی کار از نزدیک ببینند، این مدرسه در حاشیه تهران است، انشاءالله اگر تایید شود به عنوان الگو در همه جا تسری خواهیم داد. تلویزیونهای هوشمندی که قابلیت اتصال به اینترنت و دیوایسهای مختلف و ابزار مختلف هوشمند را دارند، بسیاری از نرمافزارها در آن وجود دارد و قابلیتهای بسیار فراوانی دارد. طبیعتاً این یک بخش کار است که بخش بعدی آموزش و توانمندسازی معلمان و دانش آموزان مبتنی بر هوش مصنوعی است.
وی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت نقشه راه هوش مصنوعی را طراحی کردیم ادامه داد: چند فاز برای آن تعریف کردیم، در تابستان گذشته دو میلیون دانش آموز و صد هزار معلم را در حوزه هوش مصنوعی آموزش دادیم. این رویکرد آینده ماست، فناوریهای روز مبتنی بر هوش مصنوعی.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع برای مدارس جدید ساخت است گفت: بخش دیگر مدارس قدیمی است، در شاهینشهر روسای آموزش و پرورش اعلام کردند بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مدارس هوشمندند، این یعنی در استان اصفهان شرایط نسبتاً خوبی در حوزه هوشمندسازی مدارس اتفاق افتاده است.
کاظمی با بیان اینکه سامانهای تحت عنوان سامانه تجهیزات مدارس طراحی کردیم افزود: جدیداً طراحی شده و هنوز شروع به کار نکرده، تمام مدیران مدارس امکاناتی را که دارند ثبت میکنند به عبارتی اطلس تجهیزات مدارس را درمیآوریم تا ببینیم چگونه میتوانیم اینها را بر استانداردهای جدیدی که داریم منطبق کنیم. بخشی از کار این است که خلأهای موجود را با بهترین استانداردها پر کنیم، بخشی دیگر این است که امروز افق را تغییر دهیم و دنبال تغییرات هستیم تا معلم بدون استفاده از تبلت و سیستمی که وجود دارد بتواند با لپتاپی که دارد یا گوشی به دیتاپروژکشن وصل شود و بتواند تمام اطلاعات و تدریسهایی را که دارد در همین قالب به بچهها ارائه دهد. به نظر نقشه راه خوبی برای این حوزه طراحی کردیم.
وی با بیان اینکه تحقق این موضوع بستگی به مشارکت دارد ادامه داد: اعتبار بسیار بالایی نیاز است، اعتبار دولتی پاسخگو نیست، کل اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز ۳۰ همت است و اگر خواسته باشیم تحولی اتفاق بیفتد عدد و رقمها خیلی بالاست و قطعاً اتکای ما به مردم و به مشارکت مردم، به مسئولیتهای اجتماعی، کمکهای خیرین و ظرفیتهایی است که در جامعه وجود دارند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از راههای ارتقای کیفیت یا توسعه عدالت این است که بهترین تدریس را به دوردستترین نقطه کشور تسری دهیم گفت: یعنی دانش آموزی که در استان کردستان، خراسان، سیستان و بلوچستان و استانهای مرزی حضور دارد بتواند از بهترین کلاس درس استفاده کند. مسیر آن صداوسیماست، ضریب پوشش صداوسیما در بسیاری از شبکهها ۱۰۰ درصد است و این ظرفیت بینظیری است. تجربه خوبی با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دوران کرونا داشتیم، گام بلندی برداشتیم و تقویم اجرایی برنامه تلویزیونی ایران را آماده کردیم و یکسری درسهایی را که قبلاً آماده شده، الان آماده ارائه برای تمام مقاطع تحصیلی است و هیچ مقطعی از چشم ما دور نیست و امیدواریم مدرسه تلویزیونی زودتر راه بیفتد و یکی از به نظر من مهمترین گامها در توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت همین مدرسه تلویزیونی ایران است که تدریس یک معلم برجسته مرکز یک استان را میتوانیم به دوردستترین روستا ببریم که خودش بهترین خبر است. قطعاً با استفاده از ظرفیت تمام شبکههای استانی رقم خواهد خورد و انشاءالله انجام خواهد شد.
کاظمی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامههای آموزشوپرورش با نگاه بلندمدت، تحول در برنامه درسی مدرسه است افزود: محور تربیت، برنامه درسی و مدرسه است، کانون تربیت هم مدرسه است و مدار فعالیت معلم و دانشآموز، کتابها و برنامه است. نقشه راه تحول در برنامه درسی را طراحی کردیم، گامهای اجرایی را تدوین کردیم، قدمهای مثبتی برداشتیم. برآورد ما این است که بتوانیم این برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت را در طی حداقل ۵ سال تا ۷ سال طول تحول ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: کار سخت آن بخش تالیف و تدوین کتابهای درسی است، حوزه سختی است به ویژه اینکه قرار است تغییرات را ببینیم و برنامه درسی را از صرفاً کتاب محوری به فعالیت محوری و مهارت محوری تغییر دهیم و کتابها را حول این محور و با این نگاه تدوین و تالیف کنیم. با همت دوستان در سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی کتابهای پایه اول ابتدایی و برنامه درسی پایه اول ابتدایی تدوین شده و به صورت آزمایشی هم در دو مدرسه مجموعه شهرستانهای تهران و شهر تهران اجرا میشود که اگر اعتبارسنجی شد سال آینده تسری پیدا میکند، همزمان پایه دوم و پایههای دیگر را هم جلو میبریم. رویکرد این است که جذاب باشد، مهارتی باشد و بتواند نیازهای دانشآموزان را مبتنی بر فناوریهای جدید در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از هر چیز امروز نیاز به مهارت و مهارت آموزی در دانش آموزان داریم گفت: برنامه درسی و کتابهای درسی را با این رویکرد جلو میبریم، سعی میکنیم حجم برنامهها را کم کنیم، مطالب علمی و حجم محتواها را هم متناسب با نیازهای بچهها کنیم و اتفاقات خوبی میافتد ولی چون کار خیلی سخت و سنگینی است، مقداری زمانبر است.
او با بیان اینکه آموزش و پرورش دو ماموریت مهم دارد ادامه داد: ماموریت اول انتقال علم و دانش و تربیت انسانهای عالم و دانشمندی است که کشور را به قلههای پیشرفت و تمدنی در سطح دنیا برسانند، همزمان با این ماموریت که اهمیت آن از این بخش کمتر نیست، تربیت بچههاست، انتقال باورها، ارزشها، اعتقادات، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن جامعه است. تقویت هویت ملی و دینی، عشق به کشور، ایمان به خدا، عشق به پرچم، عشق به ولایت، اینها ماموریت دوم است که در این حوزه با دو نگاه کار را دنبال میکنیم، یکی تحول در حوزههای پرورشی و فرهنگی با دو رویکرد نقشه راه را طراحی کردیم و دنبال میکنیم، فراگیری برنامهها یعنی کاری کنیم که فعالیتهای فرهنگی، تربیتی و هویتی همه دانش آموزان را پوشش دهد و دربربگیرد، کار دوم اینکه فعالیتها مبتنی بر فناوریهای نوظهور و جدید باشد تا برای بچهها جذاب باشد، در نگاههای سنتی کلیشهای تحولاتی ایجاد کنیم و این را دنبال میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی که منجر به تقویت هویت ملی و دینی میشود، معادنی در اختیار داریم که یکی از آنها جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ۸ ساله بود گفت: بخش دیگر به تعبیر زیبای حضرت آقا، نبرد قهرمانانه ملت ایران در مقابل تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بود که در این حوزه افتخارات بزرگی را ملت ایران آفریدند و حماسههای بزرگی خلق کردند که در عین موشکباران تشییع جنازههای باشکوه و در موشکباران و حملههای موشکی و هوایی و اتحاد و انسجام را دیدیم که نبرد قهرمانانه بود.
کاظمی با بیان اینکه تلاش کردیم این موضوعات را در قالب برنامههای مختلف به دانشآموزان منتقل کنیم افزود: سه ویژهنامه تولید کردیم، برای دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول و متوسطه دوم که جلوههایی از این نبرد قهرمانانه، اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران، توانمندیهای علمی و هستهای، مشارکت وسیع مردم، شجاعت بینظیر دلاور مردان حوزههای نظامی و انتظامی را به تصویر میکشیم و شجاعت مردمی که به شهادت رسیدند. اینها آماده تکثیر است و در اختیار بچهها قرار میدهیم.
وی به بخش فعالیتهای فوق برنامه اشاره کرد و ادامه داد: برنامهای را در حوزه پرورشی طراحی کردیم که ۲۰ طرح را در قالبهای مختلف اندیشهها، باورها، هنجارها، ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل میکند که بخشی از آن دستاوردهای موشکی است، بخشی دیگر دستاوردهای هستهای است، بخش دیگر سیلی سخت است. دشمن دنبال این است که وارونه جلوه دهد و ضربه سخت و سهمگینی که خورد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری له شد، مردم و دانشآموزان اینها را نمیدانند و شهدایی که دادیم و موشک های که به سرزمین ما خورده میبینند اما ضربههای سخت و سهمگینی که آنها خوردند را نمیبینند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف خطیر و مهم ما تبیین این دستاوردهاست ادامه داد: ضربههای سهمگینی که به دشمن زدیم و دشمن را وادار به عقبنشینی، وادار به خواهش برای پذیرش آتشبس کردیم که افتخار بزرگی بود و امیدواریم بتوانیم نسل جدید را از این دستاوردها مطلع کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارهای دیگری در دستور کار داریم تا بتوانیم با فعالیتهای مدرسهای، هویت ملی بچهها را تقویت کنیم گفت: در آغاز سال تحصیلی پویشی راه انداختیم به نام پویش ایران سرافراز، سرود زیبایی را در تمام استانها تولید کردند، الان نیز طراحی کردیم که نقشه جمهوری اسلامی ایران را در تمام مدارس در منظر دانش آموزان قرار دهیم.
وی درباره معلمان خرید خدمات افزود: نماینده همه معلمان هستم، هر معلمی که در نظام آموزش و پرورش کار میکند، صدای او هستم، تمام دغدغههای معلمین را در حوزههای مختلف با جدیت تمام و با صلابت تمام در دولت، در مجلس و در سازمانها پیگیری میکنم که توفیقات خیلی خوبی هم داشتیم، اگرچه که خیلی فاصله داریم و باید کاری کنیم نظام تعلیم و تربیت و معلمان بالاترین جایگاه را در فضای عمومی کشور داشته باشند، از اعتمادی که الان دارند تا نیازهایی که دارند. مقداری نیاز به صبر و حوصله است انشاءالله اتفاقات خوبی برای آموزش پرورش و معلمین میافتد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولین کاری که در سال گذشته انجام دادم تبدیل وضعیت این افراد بود یعنی از نیروی خدماتی به حق التدریس تبدیل شدند و امروز این معلمان مستقیم معلم ما هستند و دیگر خرید خدمات نیستند و معلم آموزش و پرورش هستند و هویتشان کاملاً تغییر کرده که مسئله مهمی است.
کاظمی با بیان اینکه سعی کردیم در دورانی که این افراد مشغولند، حداقل حقوق یک معلم رسمی را بگیرند منتها در قالب حق التدریس است افزود: امتیازهای ویژهای برای آنها قائل شدیم که بتوانیم تبدیل وضعیت به رسمی کنیم لذا در آزمونهای رسمی که برگزار کردیم برای آنها امتیازات فوق العادهای در نظر گرفتیم و به ازای هر سال امتیاز خوبی به آنها داده شد، همچنین شرایط سنیشان را به ازای هر سال سابقه در نظر گرفتیم تا بتوانیم شرایط استخدام آنها را مهیا کنیم که بسیاری از آنها اکنون استخدام شدند.
وی با بیان اینکه بیش از سه یا چهار هزار نفر از این افراد استخدام شدند و زیر ۲۰ هزار نفرند اظهار کرد: آخرین گامی که دنبال آن هستیم تبدیل وضعیت آنها به قرارداد کار معین است البته برای بیمه درمانی آنها گامهایی برداشته و برقرار کردیم اما همچنان در تابستانها از حقوق محرومند اما پیگیر مسایل آنها هستیم. در جلسات متعدد کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس، نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون تحقیقات، سازمان اداری و استخدامی همراهی کردند، با سازمان برنامه و بودجه در تلاش هستیم تا بتوانیم تبدیل وضعیت آنها را رقم بزنیم و یک پله وضعیتشان را بهتر کنیم و به قرارداد کار معین تبدیل کنیم اما تا الان اتفاقی نیفتاده امیدوارم با تلاش ها و پیگیرییهای انجام شده این اتفاق بیفتد چون در دستور کار است اما در اختیار ما نیست و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.
انتهای پیام
نظرات