• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404072717470
  • خبرنگار : 50649

معاون شهرداری خبر داد

افت محسوس کیفیت خدمات تاکسی‌های اینترنتی در شیراز

افت محسوس کیفیت خدمات تاکسی‌های اینترنتی در شیراز

ایسنا/فارس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از افت محسوس کیفیت خدمات تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و خواستار ساماندهی، نظارت مؤثر و اجرای تعهدات قانونی شرکت‌های فعال در این حوزه شد.

محمد فرخ‌زاده امروز یکشنبه ۲۷ مهر در نشست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به بررسی‌های میدانی و گزارش‌های مردمی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، کیفیت خدمات تاکسی‌های اینترنتی به دلایل متعددی از جمله عدم آموزش کافی برخی رانندگان در رعایت اصول تشریفات، بی‌نظمی در تردد، ضعف در نظافت و ظاهر خودروها، استفاده از خودروهای فاقد استاندارد ایمنی، استعمال دخانیات در حین سفر و رعایت نکردن ضوابط فرهنگی و حتی بروز برخی مسائل امنیتی، با افت مواجه شده است. 

وی افزود: نبود نرخ‌گذاری شفاف، دریافت‌های نقدی یا انتقال وجه به حساب‌های شخصی رانندگان و فرایند نامنظم پذیرش سفر در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری از دیگر مشکلاتی است که باعث نارضایتی بخشی از شهروندان در نقاط مختلف شهر شده است. 

فرخ‌زاده با اشاره به آمار تردد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در شیراز تصریح کرد: بر اساس داده‌های موجود، میانگین سفرهای انجام‌شده توسط رانندگان شرکت‌های اسنپ و تپسی در شش‌ماهه نخست سال جاری حدود یک‌میلیون و ۸۹۰ سفر بوده است که با وجود حجم بالای فعالیت، کیفیت خدمات متناسب با این میزان بهره‌برداری نیست و نیازمند بازنگری جدی در فرآیند نظارت و آموزش رانندگان است. 

 معاون شهردار شیراز بیان کرد: بر اساس قوانین موجود، شرکت‌های تاکسی اینترنتی موظف به ارائه خدمات مطلوب و استاندارد، ارزیابی مستمر عملکرد رانندگان و رسیدگی مؤثر به شکایات مردمی هستند. همچنین پرداخت عوارض شهری به شهرداری تاکنون اجرایی نشده که این امر ضمن کاهش درآمدهای شهری، بر کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی نیز اثر منفی گذاشته است. در این زمینه، پیگیری‌های قانونی از سوی شهرداری آغاز شده است. 

وی بیان کرد: مطالبه شهروندان از مدیریت شهری، ایجاد نظم، شفافیت و عدالت در سیستم حمل‌ونقل است. از این رو انتظار می‌رود شرکت‌های تاکسی اینترنتی ضمن همکاری با شهرداری، نسبت به رعایت قوانین، ارتقای آموزش رانندگان و بهبود کیفیت خدمات خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha