• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404072817998
  • خبرنگار : 71263

کاسبی «ایکس» با فروش نام‌های کاربری

کاسبی «ایکس» با فروش نام‌های کاربری

شبکه اجتماعی «ایکس» ایلان ماسک، «بازار نام کاربری ایکس» را برای توزیع مجدد نام‌های کاربری غیرفعال یا بلااستفاده راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایسنا، این شبکه اجتماعی که سابق بر این با نام «توییتر» شناخته می‌شد، در آنچه که آن را «ابتکار عمل در صنعت» نامیده و برای توزیع مجدد شناسه‌های کاربری غیرفعال یا بلااستفاده طراحی شده، رسما بازار شناسه‌های کاربری «ایکس» را راه‌اندازی کرده است.

این بازار فقط به کاربران پولی منتخب اجازه می‌دهد تا نام‌های کاربری غیرفعال را جستجو، درخواست و خریداری کنند. با توجه به رقابت میلیاردها کاربر برای نام‌های کاربری منحصر به فرد، سیستم جدید «ایکس» قصد دارد مسیری نسبتا مستقیم برای بازیابی شناسه‌های کاربری پرطرفدار که مدت‌هاست در حساب‌های غیرفعال غیرفعال بوده‌اند، ارائه دهد.

نام‌های کاربری غیرفعال که برای استفاده در دسترس هستند به دو دسته «اولویت‌دار» و «نادر» تقسیم می‌شوند. نام‌های کاربری «اولویت‌دار» که با نام کامل، عبارات چند کلمه‌ای یا ترکیب‌های الفبایی-عددی مشخص می‌شوند، می‌توانند بدون هیچ هزینه اضافی درخواست شوند. درخواست‌های مربوط به حساب‌های کاربری «اولویت‌دار»، ظرف مدت سه روز کاری بررسی می‌شوند و پس از تائید، کاربران می‌توانند بدون ایجاد اختلال در دنبال‌کنندگان یا سابقه پست‌های خود، نام کاربری را درخواست کنند. از سوی دیگر، نام‌های کاربری «نادر» برای نام‌های کاربری کوتاه، عمومی یا دارای اهمیت فرهنگی اختصاص یافته‌اند.

نام‌های کاربری پس از خرید، قابل انتقال یا فروش مجدد نیستند. ناظران می‌گویند که این امر ممکن است به جلوگیری از فروش مجدد نام‌های کاربری در بازارهای ثانویه کمک کند که مدت‌ها یک مسئله امنیتی در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی بوده است.

بازار فروش نام‌های کاربری با تلاش‌های مداوم ماسک برای کسب درآمد از اکوسیستم «ایکس» از زمان خرید پلتفرم در سال ۲۰۲۲ همسو است. مالک میلیاردر «ایکس» تاکنون، مدل‌های اشتراک پولی، اصلاحات تبلیغاتی و همچنین دستیار هوش مصنوعی گروک و موارد دیگر را در این پلتفرم معرفی کرده است.

بازار جدید نام‌های کاربری، سوالاتی را در مورد عدالت و اخلاق در این پلتفرم مطرح کرده است. نام‌های کاربری که زمانی به حضور آنلاین کاربران وابسته بودند، اکنون بخشی از یک اقتصاد کنترل‌ شده هستند که دسترسی به آنها، به پرداخت پول و وضعیت کاربری بستگی دارد.

بر اساس گزارش کریپتو پولیتن، برخی از کاربران ابراز نگرانی کرده‌اند که افزایش تجاری‌سازی «ایکس» ممکن است شکاف بین حساب‌های رایگان و پولی را افزایش دهد. همچنین، معیارهای مورد استفاده در تعیین اینکه چه چیزی واجد شرایط یک حساب غیرفعال است، سلیقه‌ای است. با این حال، دیگران، به ویژه کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا، فرصتی را می‌بینند که توانایی به دست آوردن نام‌های کاربری معنادار یا به یاد ماندنی می‌تواند برای آنها مزیتی در دیده شدن و تعامل باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha