محمد رضاپور در گفتوگو با ایسنا، در خصوص نقش خانواده و مدرسه در ایجاد محیط سالم و مفرح برای ورزش کودکان، اظهار کرد: ورزش نه تنها بر سلامت جسمی و روحی کودکان تأثیر میگذارد بلکه میتواند روابط خانوادگی و اجتماعی آنها را نیز تقویت کند.
وی همراهی خانواده در انجام فعالیتهای ورزشی را فرهنگسازی سبک زندگی فعال خواند و ادامه داد: ورزشهای خانوادگی مانند پیادهروی، دوچرخهسواری و حتی بازیهای گروهی در پارکها و طبیعت، فرصتی عالی برای تقویت روابط خانوادگی ایجاد میکند.
وی افزود: این فعالیتها به کودکان احساس امنیت و محبت بیشتری میدهد و باعث میشود زمان بیشتری را در کنار والدین خود سپری کنند.
معاون آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: کودکان با شرکت در ورزشهای گروهی فرصت بیشتری با همسالان خود پیدا میکنند و تعامل اجتماعی و روحیه دوستیابی در آنها تقویت میشود.
رضاپور در خصوص نقش مدرسه در ایجاد فضای شاد برای دانشآموزان، گفت: مدارس باید ورزش را در برنامه روزانه دانشآموزان خود قرار دهند چرا که این امر باعث تقویت سلامت قلب و استخوانها و نیز کنترل و تعادل در وزن دانش آموزان میشود.
وی ادامه داد: انجام ورزش روزانه در مدرسه همچنین باعث کاهش اضطراب و افزایش یادگیری دانشآموزان خواهد شد و لذا مدارس باید فعالیت بدنی را به عنوان بخش مهمی از برنامه درسی خود مورد توجه قرار دهند.
این مسئول با بیان این که هدف اصلی ورزش، حفظ سلامتی و لذت بردن از فعالیتهای بدنی است، گفت: خانواده و مدرسه در ورزش باید حمایتگر کودکان باشند نه این که آنها را تحت فشار قرار دهند تا در ورزش حتماً به موفقیت برسند.
رضاپور در پایان نیز متذکر شد: ورزش کودکان چه در محیط خانواده و چه در محیط مدرسه نه تنها ضرورتی مهم برای پویایی این قشر است بلکه بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان آیندهسازان این مرز و بوم است.
انتهای پیام


نظرات