آندرو مایکلآنگ امروز ۵ مهرماه در همایش روز ملی زعفران که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی زعفران، اظهار کرد: مشهد مهد زعفران است و باید تلاش کنید که این جایگاه را نگه دارید، زعفران محصولی ویژه برای فرهنگ ایرانی است و جایگاه بسیار ویژهای در جهان و بازار دارد و از نظر کیفی و طعم وضعیت محصولی برجسته به شمار میرود.
وی با اشاره به حوزه برندسازی زعفران بیان کرد: دوسال پیش جلسهای در مشهد در راستای برندسازی زعفران برگزار شد، در این مدت شاهد بودیم شما تلاشهای زیادی برای ارتقای جایگاه این محصول صورت گرفت ما نیز علاقه مند هستیم تا زعفران محلی به یک برند جهانی زعفران تبدیل شود. صحبتهای خوبی در مورد استراتژی برندسازی و حفاظت از مالکیت معنوی و نشان جغرافیایی صورت گرفت.
مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) ادامه داد: ما در حوزه برندسازی بینالمللی اطلاعاتی در اختیار فعالان حوزه زعفران ایران قرار دادیم و خرسندیم که در این زمینه ایران ظرفیت فرهنگی و اجتماعی قوی دارد، از طرف دیگر از جایگاه سنتی زعفران ایرانی همه آگاه هستند و ما برای نسلهای متمادی باید در این حوزه فعالیت کنیم. خوشبختانه برای رساندن جایگاه زعفران به برند جهانی و جمعی تلاشهای زیادی انجام شده و با متخصصین زیادی در وایپو همکاری داشتید تا برندی مشترک برای زعفران ایرانی تولید کنید.
مایکلآنگ تصریح کرد: برندسازی زعفران با ویژگیهای منحصر به فرد خود در حال انجام است. اقدام مهم هویتسازی این برند با توجه به میراث مشترک و فرآیندهای خاص کاشت و فرآوری زعفران ادامه داشت. ما ویژگیهای سرزمینی، خاک و اقلیمی مخصوص این محصول ارزشمند را بررسی کردیم و دریافتیم زعفران ایران را داشتن این ویژگیها بینظیر میکند.
وی با بیان اینکه باید همه در کنار هم برای ارتزعفران تلاش کنیم، تصریح کرد: پیشگامان صنعت و برند امروز کنار ما هستند و برندسازی سفری طولانی است ولی خط پایان آن مطمئن خواهد بود. اینکه فلسفه روز ملی زعفران را در نظر گرفتید تا فعالان صنعت در کنار دولتمردان و متخصصان دانشگاه قرار گیرند قطعا باعث پیشرفت ایران در این زمینه خواهد شد.
انتهای پیام


نظرات