• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404080703982
  • خبرنگار : 71956

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ابزار آلات:

تحریم‌های داخلی اثرگذارتر از تحریم‌های خارجی شده‌اند

تحریم‌های داخلی اثرگذارتر از تحریم‌های خارجی شده‌اند

رئیس اتحادیه و انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ابزار آلات گفت: با وجود تمام تلاش و موفقیت در دور زدن تحریم‌های خارجی اما متاسفانه برخی از تحریم‌های داخلی که از سال گذشته شدت گرفته بیشتر از تحریم‌های خارجی اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، مهدی باقرپور - رئیس اتحادیه و انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ابزار آلات - در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گفت: امروز به علت چالش‌های بسیاری وضعیت صنعت در شرایط ایده آل قرار ندارد و باید تلاش کنیم تا در بستر مراسم و نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصت‌ها و توانمندی‌های صنعتی و تجاری خود را به دید همگان گذاشته تا با نگاه کامل به تمام زنجیره تولید و صنعت بتوانیم به بهبود شرایط تولید و صنعت کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز تحریم‌های داخلی موثرتر از تحریم‌های خارجی است در حالی که ما تحریم‌های خارجی را پشت سر گذاشته‌ایم اما از سال گذشته متاسفانه برخی از تحریم‌های داخلی به نتیجه نهایی تلاش‌ها برای دور زدن تحریم‌های خارجی آسیب رسانده است برای مثال قانون بهینه سازی مصرف ارز از سال گذشته همه صنعت ابزارآلات را هدف قرار داده و این در حالی است که  مصرف ارز در حوزه ابزارآلات تنها نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار است.

رئیس اتحادیه و انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ابزار آلات گفت: برای مثال میزان ارز مصرفی در حوزه ابزارآلات صنعت چوب نزدیک به ۵۰ میلیون دلار و صادرات کشور در این حوزه بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار است که قانون فوق به این صادرات نیز آسیب رسانده است.

در ادامه، محمد معظمی گودرزی - مدیرکل رویدادها و نمایشگاه‌های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران - گفت: نمایشگاه صنعت بستری برای صادرات صنعت است و اتاق بازرگانی در راستای برنامه خود که افزایش ۱۰۰ درصدی اعضا است، از منظر نمایشگاهی از بخش خصوصی حمایت می‌کند چراکه اتاق بازرگانی نقطه اتصال بخش خصوصی با دولت و حاکمیت است و تلاش خود را برای رشد تجارت با هدف رشد تولید پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بی شک، نمایشگاه‌ها باید از حالت نمایشی و رویدادهای نمایشی خارج شوند و به سمت رویدادهای هدفمند حرکت کنند، برای مثال پیگیری تفاهمنامه‌ها باید بلافاصله پس از نمایشگاه‌ها شکل بگیرد و ما به عنوان سخنگو و زبان گویای بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تجارت و تفاهم‌نامه‌ها در بستر نمایشگاهی و معرفی و ارائه فرصت‌های صنعتی کشور محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha