حسین فتحی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه زمینه صادرات از طریق بازارهای آنلاین، کارت تجارت و پلتفرمهای الکترونیکی در حال طراحی است، گفت: این طرح با محوریت آموزش، تولید، بازاریابی و ارزیابی عملکرد واحدهای کوچک در زیربخشهای کفش و پوشاک آغاز شده است و به عنوان توسعه منطقهای مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی افزود: اجرای این طرح در راستای برنامه ملی حمایتی (طرح پایش، هدایت و ارزیابی اشتغال) با هدف اتصال حلقههای ارزش در زنجیره تولید و بازار، شناسایی فرصتهای شغلی نوپدید و توانمندسازی نیروی کار محلی طراحی شده است.
وی از راهاندازی شبکههای تأمین و فروش، حمایت از طراحی محلی و بهرهبرداری از برندهای بومی به عنوان محورهای اصلی طرح یاد کرد و گفت: واحدهای تولیدی خرد و خانگی در حوزه کفشهای چرمی و پوشاک زنانه و مردانه، ذیل این طرح ساماندهی میشوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیتسازی آموزشی در رشتههای مرتبط گفت: دورههای مهارتی در بخشهای طراحی دوخت، پوشاک و بازاریابی حرفهای برگزار میشود و طرح توانسته با همکاری دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید در حوزه پوشاک ایجاد کند.
فتحی اظهارکرد: در استان آذربایجان شرقی ۳۰ واحد صنعتی و ۱۰۰ واحد کارگاهی در حوزه تولید پوشاک فعالیت دارند و راهبرد اصلی این طرح، اتصال ظرفیتهای تولیدی استان به بازارهای ملی و بینالمللی است تا ضمن حفظ و توسعه اشتغال، مسیر توسعه صادرات محصولات بومی در قالب برندهای محلی فراهم شود.
انتهای پیام


نظرات