محسن کلاری امروز یکشنبه ۱۱ آبان در گردهمایی مدیران و رؤسای جدید ادارات آموزش و پرورش فارس در شیراز با اشاره به اجرای برنامه صبحگاهی مبتنی بر نشاط در مدارس استان اظهار کرد: این طرح شامل نرمش، سرود و ورود با روحیه شاد به کلاس درس است و تاکنون در یکهزار مدرسه اجرا شده است.
وی با تاکید بر ضرورت تمرکز مدیران بر فضای تعلیم و تربیت و اجتناب از ورود به حاشیهها به خصوص در فضای مجازی، بیان کرد: مدیران باید تمام توان خود را صرف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کنند و مطالعه و به روز بودن اطلاعات را در برنامه کاری خود قرار دهند.
کلاری، با تشریح تفاوتهای مدیریت و ریاست بیان کرد: مدیر نقش هدایت، مشاوره و تصمیمسازی دارد در حالی که رئیس حالت تقابلی دارد. مدیر با احترام متقابل انگیزه و اشتیاق ایجاد میکند اما ریاست صرفا در حد کنترل امور عمل میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه مدیر یک مجموعه باید مدیر همه سلایق و جریانها باشد و با ملاک قرار دادن رضایت خداوند، شایستهگزینی را مبنا قرار دهد، مردممحوری، تقوای کاری و همراهی با جامعه را از شاخصهای اصلی مدیریت برشمرد.
وی تحصیلات مرتبط، نظم، توان جسمی و روانی، تابآوری، صداقت، صبر و تسلط بر اسناد بالادستی از جمله سند تحول را از الزامهای مدیریتی دانست و گفت: مدیر باید در همه حوزهها توانمند باشد و بر جزئیات کار مجتمع آموزشی خود اشراف کامل داشته باشد.
کلاری تصریح کرد: رصد نیازها و رفع کمبودها از وظایف جدی مدیران است و این موضوع نیازمند تسلط بر کم و کیف فعالیتهای حوزه تعلیم و تربیت منطقه است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، همچنین نظارت مستمر بر طرحها و برنامههای در حال اجرا در سطح مدارس را ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام


نظرات