حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(مرکز نور) طی سخنانی با تأکید بر نقش محوری فناوری در آینده تبلیغ دین، اظهار کرد: امروزه مبلغی که به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز است، چون به منابع گسترده دسترسی دارد و توان تحلیل دادهها را داراست، میتواند تبلیغی اثرگذارتر و دقیقتر داشته باشد. اما نکته کلیدی آن است که در فضای نوین، باید محیط زیست مخاطب را شناخت و متناسب با آن پیام را منتقل کرد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرجعیت سنتی در انتقال پیام در حال کمرنگ شدن است و مخاطب امروزی غالباً دانش خود را از منابع دیجیتال و چتباتها دریافت میکند. در چنین فضایی، مبلغ دینی باید در همان محیط حضور یابد و از همان ابزارها بهره گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان کرد: بخشی از تبلیغ امروز ما این است که دستیارهای هوشمندی در حوزههای سبک زندگی، مسائل دینی و اجتماعی طراحی کنیم که بر اساس مبانی اسلامی باشند و مخاطبان جامعه را به مسیر درست هدایت کنند؛ چرا که شکل سنتی مرجعیت در انتقال پیام رو به افول است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در روز چهارشنبه ۱۴ آبان، وی همچنین با اشاره به فعالیتهای انجامشده در این مرکز گفت: ما در آغاز راه هستیم اما گامهای مؤثری برداشتهایم، تاکنون چتبات حدیثی و چتبات قرآنی راهاندازی شده است؛ گفتوگو با حدیث مدتهاست در دسترس قرار گرفته و گفتوگو با تفاسیر نیز همزمان با نمایشگاه دستاوردهای علوم انسانی اسلامی دیجیتال آغاز شده است.
انتهای پیام


نظرات