• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۴ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404081810948
  • خبرنگار : 50649

آغاز طرح جامع ساماندهی ترافیک شیراز

آغاز طرح جامع ساماندهی ترافیک شیراز

ایسنا/فارس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز طرح جامع ساماندهی ترافیک مناطق یازده‌گانه شهر در سه پهنه اصلی خبر داد و بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص بومی و همکاری دانشگاه‌ها در مدیریت علمی ترافیک تأکید کرد.

محمد فرخ‌زاده امروز یکشنبه ۱۸ آبان در نشست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز هدف از اجرای طرح جامع ساماندهی ترافیک مناطق یازده‌گانه شهر را بهبود جریان ترافیک، افزایش ایمنی معابر و کاهش گره‌های ترافیکی عنوان کرد. 

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از نیروهای متخصص بومی و بهره‌گیری از دانش مهندسی در مدیریت ترافیک، افزود: ترافیک مقوله‌ای کاملاً تخصصی است و موفقیت در مدیریت آن نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته، تحلیل داده و شبکه‌سازی علمی است.

به گفته فرخ‌زاده، دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی درباره مشکلات مناطق مختلف شهر است تا با مشارکت شهروندان و نیروهای متخصص، گامی مؤثر در ساماندهی و ارتقای ایمنی معابر برداشته شود. 

معاون شهردار شیراز در ادامه به نقش نظام مهندسی و دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای کارآمد اشاره و تصریح کرد: نظام مهندسی نقش مؤثری در آموزش و صدور مجوز فعالیت‌های رسمی دارد و هم‌اکنون با کمبود متخصصان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان با حساسیت ویژه در آموزش رشته‌های تخصصی ترافیک اهتمام ورزند تا دانشجویان مدارک تخصصی لازم را برای آینده‌ای روشن‌تر اخذ کنند. 

فرخ‌زاده از شهروندان خواست با ارسال گزارش‌های خود به ویژه در زمینه مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز، دفتر مطالعات حمل‌ونقل را در اجرای این طرح همراهی کنند و گفت: مشارکت مردم و بهره‌گیری از متخصصان بومی، کلید موفقیت در ارتقای کیفیت تردد و ایمنی معابر شهری است. 

مدیرکل مطالعات حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز درباره این طرح گفت: در طرح مذکور سطح شهر به سه پهنه غربی و شمالی، مرکزی و شرقی تقسیم شده است تا اقدامات ترافیکی هدفمند و دقیق‌تر اجرا شود. 

محسن حدیقه‌جوانی بیان کرد: پهنه غربی و شمالی شامل مناطق ۱۰، ۶ و ۴، پهنه مرکزی شامل مناطق ۱، ۲، ۳ و ۸ و پهنه شرقی شامل مناطق ۵، ۷، ۹ و ۱۱ است. در هر پهنه، بررسی‌های میدانی و مطالعات فنی متناسب با ویژگی‌های ترافیکی آن بخش در حال انجام است. 

وی در پایان محورهای اجرایی طرح را شامل امکان‌سنجی احداث پل‌های عابر پیاده، تغییر جهت یا مقطع معابر، بازگشایی یا انسداد مسیرهای شریانی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، اصلاح یا حذف ایستگاه‌ها و خطوط حمل‌ونقل عمومی، فازبندی و زمان‌بندی تقاطع‌های چراغ‌دار و اجرای شبیه‌سازی‌های ترافیکی عنوان کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha