• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۴ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1404082113340
  • خبرنگار : 50184

راه‌اندازی «سامانه شفافیت» شهرداری کرمانشاه

راه‌اندازی «سامانه شفافیت» شهرداری کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری به منظور تکریم ارباب رجوع و افزایش تعامل شهرداری با شهروندان خبر داد.

عابدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ایجاد اتاق شیشه‌ای شفافیت در شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: به‌منظور اجرای تکلیف قانونی «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» طبق شیوه‌نامه مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز تاکید استاندار و سرپرست شهرداری، سامانه شفافیت شهرداری کرمانشاه راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: این سامانه با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات مجموعه مدیریت شهری شامل اطلاعات سازمانی، اسناد شهری، خدمات و فرایندهای کاری، معاملات و قراردادها، طرح‌های اجرایی و امور مالی شهرداری راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: شفاف‌سازی تمام اطلاعات مالی، بودجه‌ها و درآمدهای شهرداری، شفاف سازی پروژه‌ها شامل انتخاب پیمانکاران و بودجه‌های تخصیص یافته، اطلاع‌رسانی برنامه‌های جاری و آتی شهرداری، جلوگیری از فساد، تخلفات و انحرافات سازمانی و ساختمانی، حمایت از ذی‌نفعان، توسعه عدالت شهری و ارائه اطلاعات مربوط به معاملات و هزینه‌های شهرداری، انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی، کمیسیون‌ها، منابع انسانی و مدیران، ارائه قوانین و مقررات شهری، اسناد و ضوابط شهرسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارائه صورت‌های مالی، اساسنامه‌ها، آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی ستاد و مناطق و نمایش گزارش‌ها و پیام‌های مردمی ثبت‌شده در سامانه ۱۳۷ از مهمترین اهداف راه‌اندازی سامانه شفافیت است. 

وی با بیان اینکه شهروندان برای دسترسی به این سامانه می‌توانند به نشانی https://shafaf.kermanshah.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: این سامانه در راستای تکریم ارباب رجوع، افزایش تعامل سازنده شهرداری با شهروندان و تحقق شهر مشارکت محور، پویا و مسئولیت‌پذیر طراحی شده است. 

محمودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت این سامانه آماده شده و بخش عمده‌ای از داده‌ها نیز تکمیل و هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار دارد. 

رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این اقدام بر پایه تفکر ایجاد اتاق شیشه‌ای در شهرداری کرمانشاه اجرایی شده، گفت: این سامانه با نظارت سازمان بازرسی کل کشور و اداره‌کل بازرسی و شکایات مردمی شهرداری، توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه طراحی و پیاده‌سازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha