پیمان محقق با اشاره به چالشهای ترافیکی این شهر و نبود برخی زیرساختهای لازم اظهار کرد: در راستای شناسایی و رفع مشکلات برای نخستینبار در سال ۱۳۹۸ از مشاور ذیصلاح، برای انجام مطالعات طرح جامع ترافیک شهرکرد با افق ۱۵ ساله بهرهگیری شد.
مدیر واحد ترافیک و حملونقل شهری شهرداری شهرکرد افزود: در این مطالعات، موضوعاتی همچون بهبود سیستم حملونقل عمومی، تعریض و بازگشایی معابر جدید، احداث تقاطعهای غیرهمسطح ضروری، ایجاد پیادهراه و مسیر دوچرخه، پیشبینی پارکینگهای مورد نیاز، هوشمندسازی تقاطعها و ساماندهی کاربریها با هدف کاهش سفرهای غیرضروری بررسی شد. تمامی پیشنهادات نیز در قالب راهکارهای کوتاهمدت ۵ ساله، میانمدت ۱۰ ساله و بلندمدت ۱۵ ساله تدوین شد.
محقق با بیان اینکه این طرح در سال ۱۴۰۲ در شورای ترافیک شهرستان، شورای ترافیک استان و دفتر حملونقل وزارت کشور مصوب شد، ادامه داد: براساس این طرح، برای ۱۱ نقطه در شهر، احداث تقاطع غیرهمسطح پیشنهاد شده است. اجرای تقاطع غیرهمسطح کاشانی_طالقانی نیز به عنوان یکی از راهکارهای کوتاهمدت مطرح بود که شهرداری شهرکرد پس از تهیه طرح و نقشههای اجرایی، مصوبه شورای ترافیک استان را دریافت کرد.
وی با تأکید بر اینکه اجرای یک تقاطع غیرهمسطح بهتنهایی قادر به رفع تمام مشکلات ترافیکی نیست، گفت: هدف اصلی از احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای خدمت، روانسازی ترافیک و کاهش تصادفات بود که امروز آثار آن برای شهروندان مشهود است.
مدیر واحد ترافیک و حملونقل شهری همچنین به مشکلات ترافیکی محدوده میدان آیتالله دهکردی اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به ظرفیت محدود میدان در ساعات اوج ترافیک، مشکلات همچنان پابرجا بوده به همین دلیل، مطالعات تکمیلی توسط شرکت مهندسی انجام شد و براساس نتایج آن، تعریض خیابان فردوسی شمالی، تبدیل میدان آیتالله دهکردی به چهارراه و نصب چراغ راهنمایی پیشنهاد و در شورای ترافیک استان به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد در روز سهشنبه ۱۱ آذر، محقق خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد با اجرای مجموعه پیشنهادات مصوب در طرح جامع ترافیک، گامبهگام در مسیر کاهش گرههای ترافیکی، افزایش ایمنی و ارتقای کیفیت عبور و مرور شهری حرکت میکند و در افق طرح شاهد بهبود محسوس شرایط ترافیکی خواهیم بود.
انتهای پیام


نظرات