به گزارش ایسنا، تقاضا برای خودروهای برقی پس از آنکه لایحه مالیات و هزینههای دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خرید خودروهای برقی جدید را در اکتبر لغو کرد، کاهش یافت.
فورد همچنین مجبور بود با تاثیر آتشسوزی در کارخانه تامینکننده آلومینیوم در نیویورک که به تولید پیکاپ «اف ۱۵۰» لایتنینگ، آسیب رساند، دست و پنجه نرم کند.
فروش خودروهای برقی فورد، مانند «موستانگ مک ای» (Mustang Mach-E) و «اف ۱۵۰» لایتنینگ، در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۱ درصد کاهش یافت و به ۴۲۴۷ دستگاه خودرو رسید. فروش کلی این خودروساز دیترویتی در نوامبر، حدود یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافت و به ۱۶۴ هزار و ۹۲۵ دستگاه خودرو رسید.
چندین خودروساز، روز سهشنبه آمار فروش نوامبر در آمریکا را منتشر کردند؛ شرکت کیا کره جنوبی ۲.۷ درصد رشد فروش داشت و فروش هوندا موتورز به دلیل کمبود نیمهرساناها، ۱۵ درصد کاهش یافت.
فروش دو مدل پرفروش خودروهای برقی هیوندای در آمریکا از جمله آیونیک ۵ و آیونیک ۶ در نوامبر بیش از ۵۵ درصد کاهش یافت. فروش کلی، دو درصد افت کرد.
«رندی پارکر»، مدیرعامل هیوندای آمریکای شمالی، اظهار کرد: این خودروساز پیشبینی میکند پس از انقضای اعتبار مالیاتی، کاهش فروش شدیدی را تجربه کند. او گفت: برخی از خریداران علاقهمند به خودرو های تمام برقی، خودروهای هیبریدی را انتخاب کردهاند که عامل رشد ۴۲ درصدی فروش این خودروها در نوامبر شد.
بر اساس گزارش رویترز، «رندی پارکر» گفت: هیوندای موتورز به تبلیغ خودروهای برقیاش ادامه خواهد داد و میخواهد سهم زیادی از فروش در بازار را به دست آورد. او افزود: ما خودروهای برقی را به عنوان یک فرصت میبینیم.
انتهای پیام


نظرات