۱۴۰۵-۰۳-۰۳ | ۱۴:۵۴
شرایط خروج خودروی شخصی از کیش تسهیل شد

شرایط خروج خودروی شخصی از کیش تسهیل شد

هرمزگان (ایسنا) - روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: با پیگیری مدیرعامل این سازمان و تصویب شورای تأمین، مهلت ماندگاری خودروهای خارج شده از جزیره کیش تمدید و فرآیند خروج مجدد خودروها با تسهیل شرایط امکان‌پذیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پیرو تصمیم شورای تأمین و با هدف رفاه حال ساکنان (کیشوندان)، مهلت بازگشت خودروهایی که پیش از این از جزیره خارج شده‌اند، تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۵ تمدید شد.

شرایط بازگشت خودروها

این مصوبه شامل خودروهایی است که با کد ملی مالک، به صورت تک‌فرزندی (یک خودرو با یک کد ملی) از جزیره خارج شده‌اند. دارندگان این خودروها تا پایان تیرماه فرصت دارند به جزیره بازگردند. شایان ذکر است، در صورتی که با یک کد ملی بیش از یک خودرو خارج شده باشد، مهلت قانونی بازگشت همچنان همان ۱۰ خردادماه خواهد بود و پس از این تاریخ، خودروهای مذکور مشمول جریمه روزانه می‌شوند.

تسهیل مجدد شرایط خروج

سازمان منطقه آزاد کیش در راستای رفاه کیشوندان، شرایط خروج خودروها را به روال ایام خاص (شرایط ویژه) بازگردانده و تسهیل کرده است. بر این اساس، کیشوندان علاقه‌مند به سفر با خودروی شخصی می‌توانند از روز سه‌شنبه ۵ خردادماه جاری، با مراجعه به گمرک جمهوری اسلامی ایران و ارائه سند خودرو، نسبت به انجام فرآیند خروج اقدام کنند.

نکات مهم برای مالکان خودرو

در این اطلاعیه همچنین تأکید شده است که هنگام بازگشت خودروها به جزیره، ارکان خودرو توسط کارشناسان پلیس راهور کیش مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. بنا بر اعلام این سازمان، تمامی هزینه‌های مربوط به این کارشناسی بر عهده مالک خودرو خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها