۱۴۰۵-۰۳-۲۳ | ۱۵:۰۵
منبع: نمایندگی فارس
سهم ۴۳ درصدی مشترکان خانگی از مصرف برق در فارس/ راهکارهای کاهش مصرف برق

سهم ۴۳ درصدی مشترکان خانگی از مصرف برق در فارس/ راهکارهای کاهش مصرف برق

فارس (ایسنا) - مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به اینکه مشترکان خانگی بیشترین سهم مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: ۴۳ درصد مصرف انرژی برق در استان مربوط به بخش خانگی است و با توجه به ناترازی انرژی، صرفه‌جویی در این بخش ضروری است.

محمدحسین زارعی، شنبه ۲۳ خرداد در نشست شرکت توزیع نیروی برق فارس اظهار کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق در بخش خانگی و ناترازی انرژی، ضرورت مدیریت و صرفه‌جویی در این بخش بیش از پیش اهمیت دارد.

وی افزود: بیش از نیمی از کل مصرف برق مشترکان خانگی به سامانه‌های سرمایشی اختصاص دارد و اقدامات ساده‌ای همچون تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه، استفاده بهینه از تجهیزات برقی و کاهش مصارف غیرضروری می‌تواند نقش مؤثری در کاهش بار شبکه و تأمین برق پایدار برای همه مشترکان داشته باشد.

مصرف کولر گازی ۴ تا ۶ برابر کولر آبی است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به تفاوت مصرف تجهیزات سرمایشی گفت: مصرف برق کولرهای گازی ۴ تا ۶ برابر کولرهای آبی است.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیری به دلیل شرایط آب‌وهوایی و الگوی مصرف بالا، استفاده از کولر گازی رایج است، اما حتی در این مناطق نیز می‌توان با کاهش تعداد کولرهای روشن در منازل و محیط‌های کاری و محدود کردن استفاده در فضاهای غیرضروری، مصرف برق را کاهش داد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: این اقدامات در کاهش هزینه‌ها و کمک به پایداری شبکه برق مؤثر خواهد بود.

پویش ۲۵ درجه؛ قرار همدلی برای مدیریت مصرف

وی با اشاره به اجرای پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» گفت: این پویش با هدف ترویج فرهنگ مصرف صحیح انرژی و با تکیه بر همراهی مردم برای عبور از شرایط ناترازی انرژی طراحی شده است.

زارعی افزود: اجرای این پویش اقدامی اثرگذار در ارتقای آگاهی عمومی، اصلاح الگوی مصرف و جلب مشارکت مردم در روزهای اوج بار تابستان است و تحقق اهداف آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه است.

راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش خانگی

وی در ادامه به برخی راهکارهای کاهش مصرف اشاره کرد و گفت: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی که تا ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، نصب سایبان بر روی کولرهای آبی، استفاده از لوازم خانگی با برچسب انرژی A+، اجتناب از باز و بسته کردن مکرر درب یخچال و عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی و ماشین لباسشویی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ از مهم‌ترین این راهکارهاست.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تأکید کرد: رعایت این موارد می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه ایفا کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها