احسان بالاکتفی، در تشریح جزئیات این خبر از فعالسازی کامل سامانه هشدار سریع و هماهنگی بیوقفه با دستگاههای اجرایی و نظامی استان در مواجهه با این حادثه خبر داد و گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارشات اولیه، مراتب به مرکز هشدار سریع سازمان مدیریت بحران کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اعلام شد و هماهنگیهای میدانی با فرمانداری خاتم، سازمان منابع طبیعی، محیط زیست، فرماندهی سپاه الغدیر و فرماندهی انتظامی استان آغاز گردید.
مدیرکل مدیریت بحران یزد با اشاره به گستردگی حریق و احتمال پیشروی شعلهها، افزود: علاوه بر اعزام تیمهای امدادی به منطقه، شهرستانهای مروست، مهریز و ابرکوه به همراه سازمان آتشنشانی یزد در حالت آمادهباش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز وارد عملیات شوند.
بالاکتفی همچنین به تدارکات پشتیبانی نیروها اشاره کرد و گفت: پایش لحظهای حادثه توسط کارشناسان و دبیران شهرستانهای تحت تأثیر در حال انجام است و هماهنگیهای لازم برای تأمین جیره خشک ۳۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی در صحنه حریق صورت گرفته است. در کنار دستگاههای اجرایی، نیروهای مردمی، بسیج و دهیاران منطقه نیز فعالانه در حال کمک به مهار آتش هستند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد در شامگاه شنبه ۲۳ خرداد، وی در پایان با قدردانی از همکاریهای استان فارس و فرمانداریهای سه چاهان و بوانات، تأکید کرد که تمامی ظرفیتهای استانی تا مهار کامل آتش و اطمینان از ایمنی مناطق مجاور، در منطقه مستقر خواهند بود.
انتهای پیام
