۱۴۰۵-۰۳-۲۸ | ۱۴:۰۷
استاندار هرمزگان: بهره‌گیری از تجربیات دوران جنگ برای توسعه تجارت و گردشگری ضروری است

استاندار هرمزگان: بهره‌گیری از تجربیات دوران جنگ برای توسعه تجارت و گردشگری ضروری است

هرمزگان (ایسنا) - استاندار هرمزگان با اشاره به تجربه‌های ارزشمند استان در دوران جنگ تحمیلی و نقش آن در تصمیم‌سازی‌های ملی، بر ضرورت آمادگی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای بهره‌گیری از فرصت‌های پس از جنگ در حوزه‌های تجارت، صنعت، گردشگری و حمل‌ونقل تأکید کرد.

محمدآشوری تازیانی در هجدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور سیدعبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی نماینده مردم شرق در مجلس شورای اسلامی و مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان برگزار شد، بر ضرورت پیگیری مصوبات پیشین و رفع موانع تولید تأکید کرد.

در این نشست که با دستور کار بررسی مسائل مالیاتی و چالش‌های فعالان اقتصادی تشکیل شده بود، مصوبات جلسات گذشته مرور و در خصوص رفع موانع موجود تصمیم‌گیری شد. همچنین، درخواست سندیکای حمل‌ونقل و کامیون‌داران استان مورد بررسی قرار گرفت؛ با توجه به اهمیت و گستردگی ابعاد این موضوع، مقرر شد درخواست مذکور جهت بررسی تخصصی و اتخاذ تصمیمات نهایی به کارگروه مربوطه ارجاع شود تا نتیجه در جلسه آینده به شورا گزارش گردد.

وی با اشاره به گزارش پایش ملی فضای کسب‌وکار با برش استانی افزود: بر اساس این گزارش، در مقایسه سالانه وضعیت فضای کسب‌وکار استان روندی رو به بهبود داشته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های هدفمند، این روند در فصل‌های آینده تقویت شود.

استاندار هرمزگان در ادامه به تجربیات استان در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: در قرارگاه اقتصادی دوران جنگ، گشایش‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف ایجاد شد و در حوزه پشتیبانی جنگ، ستاد بحران و شورای تأمین استان نیز دستاوردهای مهمی حاصل شد که برخی از آن‌ها به عنوان مبنای تصمیمات ملی مورد استفاده قرار گرفت و در قالب ابلاغیه‌هایی به سایر استان‌ها نیز ارسال شد.

آشوری تازیانی ادامه داد: در دوره جنگ رمضان و درگیری‌های پس از آن، هم فرایندها اصلاح شد، هم روندها کوتاه‌تر شد و تصمیمات منطقی و جمعی با یکپارچگی حاکمیت اتخاذ شد که اکنون در حال تدوین و جمع‌بندی نهایی است.

وی با تأکید بر ضرورت آمادگی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای دوران پس از جنگ تصریح کرد: این شورا باید خود را برای پیگیری فرصت‌های پس از جنگ در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت مرزی، صنعت، خدمات، گردشگری و حمل‌ونقل آماده کند.

استاندار هرمزگان همچنین به برخی اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر جلسات متعددی با بخش‌های مختلف برای پیشبرد سند بانکرینگ در استان برگزار شده است که یکی از مولفه‌های مهم درآمدزایی برای کشور و استان به شمار می‌رود. همچنین با اخذ مجوزهای لازم از سطوح ملی در مناطق قشم، کیش و بندرعباس، گام‌های مؤثری در جهت ساماندهی انرژی و بهبود وضعیت تجاری برداشته شده است.

آشوری تازیانی در پایان با تأکید بر عزم مجموعه حاکمیت برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم خاطرنشان کرد: با همکاری مجلس، قوه قضاییه، نهادهای اجرایی و در کنار نماینده ولی فقیه در استان و با مشارکت بخش خصوصی و مردم، امیدواریم روند رو به رشدی برای بهبود شاخص‌ها در بخش‌های مختلف استان رقم بخورد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان در روز پنجشنبه ۲۸ خرداد، وی افزود: یکپارچگی حاکمیت و مشارکت نهادهای مردمی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای خدمات‌رسانی و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد و امیدواریم در آینده نزدیک نتایج ملموس این هم‌افزایی مشاهده شود.

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها