محمدعلی حقدادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شرایط بحرانی منابع آبی منطقه، گفت: دشت سرایان در زمره بحرانیترین دشتهای کشور قرار دارد و عبور از این شرایط تنها با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع آب امکانپذیر است.
وی اظهار کرد: کاهش بارندگیها، تداوم خشکسالیهای پیاپی و افزایش برداشت از منابع زیرزمینی، منابع آبی شهرستان را با فشار جدی مواجه کرده و ضرورت مدیریت دقیق مصرف آب را بیش از گذشته نمایان ساخته است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرایان با بیان اینکه بیشترین مصرف آب شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: در راستای مدیریت برداشت از منابع زیرزمینی، تمامی چاههای کشاورزی شهرستان به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز شدهاند تا میزان برداشت بهصورت دقیق پایش و کنترل و از برداشتهای غیرمجاز جلوگیری شود.
حقدادی اصلاح و تعدیل پروانههای بهرهبرداری چاهها متناسب با وضعیت منابع آبی، انسداد چاههای غیرمجاز، نصب و راهاندازی کنتورهای هوشمند و تشدید نظارتها را از مهمترین اقدامات انجامشده در حوزه حفاظت و مدیریت منابع آب شهرستان عنوان کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرایان همچنین به اقدامات حوزه آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: لایروبی و ساماندهی رودخانهها و مسیلها با هدف افزایش ایمنی، تسهیل عبور سیلابها و کاهش خسارات احتمالی ناشی از آن در دستور کار قرار گرفته است.
حقدادی با قدردانی از همراهی کشاورزان در اجرای برنامههای مدیریت منابع آب، تصریح کرد: مشارکت بهرهبرداران، بهویژه کشاورزان، نقش تعیینکنندهای در موفقیت برنامههای مدیریت مصرف آب دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرایان تأکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و محدودیت منابع آبی، مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع موجود در همه بخشها بهویژه کشاورزی، تنها راه عبور از بحران آب است و تحقق این هدف نیازمند همکاری همه شهروندان و بهرهبرداران خواهد بود.
انتهای پیام
