عبدالحمید حمزهپور با اشاره به شرایط خاص اقلیمی هرمزگان و پیچیدگیهای توزیع آب در گستره جغرافیایی استان اظهار کرد: دوران مدیریت سنتی منابع آب به سر آمده و امروز برای مدیریت بهینه این منبع حیاتی باید از فناوریهای نوین بهره گرفت.
وی افزود: در هرمزگان به دلیل حساسیت بالای تأسیسات آبشیرینکن و وجود خطوط طولانی انتقال آب، استفاده از ابزارهای دقیق مانند سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی برای پایش لحظهای شبکه و پیشبینی میزان تقاضا ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: بهکارگیری فناوریهای نوین این امکان را فراهم میکند تا نشتهای پنهان در شبکه توزیع شناسایی شود و پیش از بروز حوادث و خسارات گسترده، اقدامات لازم برای رفع آن انجام گیرد.
حمزهپور با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شبکههای توزیع آب گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند و سامانههای پایش دقیق، گامی مؤثر در جهت برقراری عدالت در توزیع آب و کاهش میزان آب بدون درآمد در سطح استان است.
وی با بیان اینکه فناوری میتواند نقش مهمی در پایداری منابع آبی ایفا کند، تصریح کرد: هوش مصنوعی با تحلیل دادههای مصرفی و الگوهای اقلیمی قادر است مدلهای دقیقتری برای مدیریت مخازن، برنامهریزی توزیع آب و بهینهسازی مصرف انرژی ارائه دهد که در نهایت به افزایش بهرهوری و طول عمر تجهیزات منجر خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در روز شنبه ۳۰ خرداد، حمزه پور با تأکید بر نقش شرکتهای دانشبنیان خاطرنشان کرد: این شرکت از حضور و همکاری شرکتهای دانشبنیان و فعالان حوزه فناوری برای ارائه راهکارهای نوآورانه در زمینه تصفیه، انتقال و توزیع آب استقبال میکند.
انتهای پیام
