نخستین جلسه ستاد پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ شهرستان قرچک با حضور مدیران مدارس دوره ابتدایی و دکتر روستایی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش روز شنبه ۳۰ خرداد در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد. شهرستان قرچک به عنوان نخستین منطقه از ۲۱ شهرستان استان تهران، اجرای پروژه مهر را از هشتم اردیبهشتماه آغاز کرده است.
وحید یوسفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک و رئیس ستاد پروژه مهر شنبه ۳۰ خرداد در این نشست با اشاره به ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبتنام دانشآموزان، اظهار کرد: بر اساس تأکیدات وزیر آموزش و پرورش، هیچ مدرسهای مجاز به دریافت وجه نقد از اولیا در زمان ثبتنام یا صدور کارنامه نیست و گزارشهای رسیده در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی افزود: کارنامه حق قانونی دانشآموز است و هیچ مدیری اجازه ندارد به هر بهانهای از تحویل آن خودداری کرده یا دریافت کمکهای مردمی را شرط ارائه خدمات آموزشی قرار دهد.
رئیس ستاد پروژه مهر قرچک با بیان اینکه امسال کارگروه «توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت مردم ایران» به ساختار پروژه مهر افزوده شده است، گفت: فضاسازی مدارس متناسب با فرهنگ ایثار و مقاومت، دیدار با خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران و تکریم دانشآموزان خانوادههای شهدا باید در اولویت برنامههای مدارس قرار گیرد و مدارس شاهد در این زمینه نقش محوری ایفا کنند.
یوسفی با تأکید بر اینکه تأمین نیازهای مالی مدارس باید از مسیرهای قانونی دنبال شود، تصریح کرد: مدیران مدارس میتوانند با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و برنامهریزی مناسب در طول سال تحصیلی، مشکلات مالی مدارس را مدیریت کنند. کمکهای مردمی نیز باید کاملاً داوطلبانه، شفاف و همراه با ارائه گزارش هزینهکرد باشد.
وی همچنین خواستار دقت بیشتر مدیران در اجرای ضوابط آموزشی و اداری شد و گفت: با توجه به حساسیتهای موجود در جامعه، کوچکترین بینظمی یا تخلف میتواند زحمات مجموعه آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار دهد؛ از این رو انتظار میرود مدیران نهایت دقت را در انجام وظایف خود داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: تمامی معاونتهای آموزش و پرورش، حوزه حراست و ارزیابی عملکرد از اقدامات قانونی مدیران حمایت میکنند، اما در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه دریافت وجه هنگام ثبتنام یا صدور کارنامه، مدیر متخلف به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.
یوسفی در پایان با تأکید بر ضرورت برنامهریزی دقیق برای آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیران و کارکنان مدارس، سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ در فضایی آرام، منظم و بدون دغدغه برای دانشآموزان و خانوادهها آغاز شود.
انتهای پیام
