صیاد بسطامینژاد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: روز جهانی اهدای خون، تنها یک تاریخ در تقویم نیست؛ بلکه سمفونی باشکوهی از نوعدوستی و تبلور والاترین جلوههای مسئولیتپذیری اجتماعی در سرزمین ایثار و حماسه، ایلام سرافراز است.
وی خاطرنشان کرد: در روزگاری که پیشرفتهای شگرف پزشکی مرزهای دانش را درنوردیده، هنوز هیچ کیمیایی در پیشرفتهترین آزمایشگاههای جهان جایگزین قطرهای از خون انسان نشده است. این مایه حیات، تنها در شریانهای سخاوتمند انسانهایی جاری است که تپش قلب خود را با دیگران تقسیم میکنند.
مدیرکل انتقال خون استان ایلام بیان کرد: هر واحد خون اهدایی شما، طلوع دوباره زندگی برای بیمارانی است که در بستر بیماری، چشمانتظار جرعهای حیاتاند. از کودکان معصوم مبتلا به تالاسمی و قهرمانان صبور مبارزه با سرطان، تا مادری که در حساسترین لحظه زایمان میان مرگ و زندگی ایستاده و مصدومانی که در حوادث جادهای، چشم به یاری سبز شما دوختهاند؛ همگی به این ایثار بیدریغ نیازمندند.
بسطامینژاد با بیان اینکه «نیاز به خون، همیشگی و تاریخ مصرف آن محدود است»، افزود: استمرار این حرکت خداپسندانه، ضامن بقای چرخه سلامت در استان است، اهدای خون، عملی است فراتر از نژاد، مذهب و جغرافیا؛ پیمانی است میان دو قلب که شاید هرگز یکدیگر را نبینند، اما در رگهای یکی، مهربانیِ دیگری جریان مییابد.
انتهای پیام
