۱۴۰۵-۰۳-۳۱ | ۱۳:۵۷
ابراز نگرانی وزیران آموزش سازمان شانگهای از حملات نظامی به تأسیسات علمی ایران

ابراز نگرانی وزیران آموزش سازمان شانگهای از حملات نظامی به تأسیسات علمی ایران

مدیرکل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت امور خارجه اعلام کرد: در نشست وزرای آموزش کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در شهر مینسک - بلاروس برگزار شد، آخرین وضعیت دانشگاه سازمان همکاری شانگهای و اسناد به روزرسانی شده آن مورد بررسی و توافق اعضا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، مهرداد کیائی مدیرکل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت امور خارجه با بیان این مطلب اظهار کرد: بررسی آخرین وضعیت دانشگاه سازمان همکاری شانگهای و ایجاد مرکز بین المللی ریاضیات در دانشگاه «سهش»، سند ابتکار مینسک، بیانیه کشورهای عضو در زمینه آموزش پایه و نیز آموزش معلمان، ابتکار ایجاد آکادمی مدیریت عمومی، طرح ایجاد پردیس برخط شبکه دانشگاهی، بیانیه مشترک اطلاعاتی و پروتکل پایانی از جمله مهم ترین محورهای در دستور کار دهمین نشست وزرای آموزش بود.

به گفته کیائی کشورهای عضو همچنین در پروتکل پایانی و بیانیه مشترک نشست، نگرانی خود را در مورد حملات نظامی علیه تأسیسات آموزشی و علمی ایران و افراد مستقر در این اماکن ابراز کردند.

همچنین همه طرف ها بر عدم پذیرش استفاده از زور تأکید کرده و خواستار رعایت کامل مفاد و اصول کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ و احترام به اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه شدند.

انتهای پیام

# جهان

آخرین اخبار جهان