۱۴۰۵-۰۴-۰۱ | ۱۰:۲۰
منبع: نمایندگی فارس
تشدید نظارت بر مدیریت پسماند در فارس/ شهرداری‌ها ملزم به رعایت الزامات محیط‌زیستی شدند

تشدید نظارت بر مدیریت پسماند در فارس/ شهرداری‌ها ملزم به رعایت الزامات محیط‌زیستی شدند

فارس (ایسنا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با تأکید بر مسئولیت قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مدیریت پسماند، خواستار رعایت کامل ضوابط محیط‌زیستی در مراکز دفن زباله شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز از برخورد قانونی با تخلفات و پیگیری قضایی موارد عدم رعایت الزامات محیط‌زیستی خبر داد.

نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس در سال ۱۴۰۵ با محوریت بررسی چالش‌های مراکز دفن زباله، مدیریت پسماندهای عفونی و اجرای سیاست‌های ملی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، به ریاست محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، دبیری لیلا تاجگردون، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس و با حضور اعضای کارگروه و دستگاه‌های مسئول امروز دوشنبه اول تیر در شیراز برگزار شد.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این نشست با تأکید بر مسئولیت قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مدیریت پسماند، بر رعایت کامل ضوابط و الزامات محیط‌زیستی در مراکز دفن زباله تأکید کرد و خواستار اهتمام جدی مدیران محلی در این زمینه شد.

لیلا تاجگردون، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز با اشاره به مسئولیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان مدیران اجرایی پسماندهای عادی اظهار کرد: در صورت رعایت نشدن الزامات محیط‌زیستی و تداوم تخلفات، اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس در چارچوب اختیارات قانونی، اخطارهای لازم را صادر کرده و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را در دستور کار قرار خواهد داد.

در ادامه این جلسه، قاسم نهاوندی، معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس، گزارشی از وضعیت مدیریت پسماند در استان، مهم‌ترین چالش‌های موجود در سایت‌های دفن زباله شهرهای کازرون، مهر، خان‌زنیان و رونیز و همچنین وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی کوچک در شهرهای شیراز و صدرا ارائه کرد.

پس از ارائه گزارش‌های تخصصی، اعضای کارگروه درباره راهکارهای رفع مشکلات موجود، ارتقای عملکرد مراکز دفن پسماند و تقویت نظارت بر رعایت الزامات محیط‌زیستی بحث و تبادل نظر کرده و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

همچنین در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی مصوب ۲۷ مهر ۱۴۰۱ هیأت وزیران، برنامه‌های اجرایی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و ترویج استفاده از جایگزین‌های پایدار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، برگزاری این کارگروه در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند، ارتقای سلامت عمومی، حفاظت از منابع طبیعی و تحقق مدیریت پایدار پسماند انجام شد و بر همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش چالش‌های پسماند در استان تأکید شد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها