۱۴۰۵-۰۴-۰۲ | ۱۱:۰۴
کارخانه شیر عنبرآباد پس از سال‌ها به چرخه تولید بازگشت

ایسنا گزارش می‌دهد

کارخانه شیر عنبرآباد پس از سال‌ها به چرخه تولید بازگشت

کرمان (ایسنا) - فرماندار عنبرآباد گفت: با هم‌افزایی مسئولان محلی و حمایت مالی بانک عامل، گره کور تعطیلی کارخانه شیر «لبن ناب» عنبرآباد پس از سال‌ها گشوده شد تا این واحد صنعتی با تجهیزات به‌روز، نه تنها به قطب تولید لبنیات در جنوب کرمان تبدیل شود بلکه با ایجاد اشتغال پایدار و خرید تضمینی شیر دامداران، تحولی اساسی در معیشت منطقه رقم خواهد زد.

گاهی یک تصمیم جمعی، فراتر از یک رویداد اداری، به نماد اراده ملی تبدیل می‌شود. سال‌ها بود که دود از دودکش کارخانه شیر عنبرآباد بلند نمی‌شد و دغدغه دامداران و بیکاری جوانان، چون خاری در چشم این خطهٔ حاصلخیز فرو رفته بود. اما امروز با همت مسئولان و عزمی استوار برای شکستن بن‌بست‌ها، این واحد صنعتی نفس تازه‌ای کشید تا بار دیگر نام عنبرآباد بر بسته‌های لبنی، نویدبخش کیفیت و خودکفایی باشد. بنابراین آنچه در ادامه می‌خوانید، روایتی از یک هم‌افزایی بی‌سابقه است که نشان داد توسعه وقتی ریشه در وفاق دارد، غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.

همت بلوچی در گفت و گو با ایسنا با ابراز خرسندی از شکسته شدن روند تعطیلی این کارخانه، گفت: این اقدام حاصل هم‌افزایی و همراهی دستگاه قضایی، نماینده مجلس، سازمان جهاد کشاورزی و به‌ویژه بانک عامل است که با نگاه توسعه‌محور، پای کار احیاء تولید ایستادند.

وی با اشاره به جزئیات حمایت مالی این پروژه افزود: بانک با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات، پشت این واحد تولیدی ایستاده، به‌گونه‌ای که ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات روز دنیا و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به‌عنوان سرمایه در گردش هزینه خواهد شد تا محصولات با کیفیت بالا روانه بازارهای داخلی و صادراتی شود.

فرماندار عنبرآباد با تأکید بر آثار مثبت احیاء این کارخانه برای کل منطقه جنوب کرمان، بیان کرد: راه‌اندازی مجدد این کارخانه فقط به معنی روشن شدن یک موتور صنعتی نیست بلکه به معنای حل یک دغدغه بزرگ برای دامداران منطقه در زمینه فروش شیر خام و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شهرستان است و این مجموعه ظرفیت تأمین محصولات لبنی برای چندین استان را خواهد داشت و نقطه عطفی در اقتصاد جنوب کرمان محسوب می‌شود.

بلوچی با تأکید بر ادامه پیگیری‌ها تا زمان بهره‌برداری کامل، اظهار کرد: با وحدت و همدلی، هیچ گرهی کور باقی نمی‌ماند و این موفقیت ارزشمند، نویدبخش روزهای روشن‌تری برای تولید در عنبرآباد است.

به گزارش ایسنا، احیاء کارخانه شیر عنبرآباد فقط یک اقدام ساده نیست. این رویداد سرآغازی برای احیاء یک واحد تولیدی در جنوب کرمان است که از مزرعهٔ دامدار تا قفسه‌های فروشگاه‌های سراسر کشور.

این اقدام ثابت کرد که اراده جمعی، از پشت‌میزهای مدیریتی تا میدان عمل می‌تواند گره‌های کهنه را بگشاید و امید را به زندگی بازگرداند و بی‌شک، نظارت مستمر، تداوم حمایت‌ها و نگاه توسعه‌محور، پیمانی است که مسئولان با مردم این دیار بسته‌اند و عنبرآباد امروز ثابت کرد که «با هم بودن» تنها راه عبور از دشواری‌هاست و این ارزشمندترین دستاوردی است که در کنار چرخیدن چرخ  تولید به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها