علی خدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به هفته مدیریت مصرف برق و شعار روز پنجم این هفته با عنوان پایداری، روشنترین شکل امید است، با اشاره به اهمیت تلاش نیروهای عملیاتی صنعت برق افزود: صنعت برق یکی از حیاتیترین زیرساختهای کشور است و روشن ماندن خانهها و پایداری شبکه و تداوم جریان برق در شهرها و روستاهای استان خوزستان نتیجه همت و تلاش نیروهای پرتلاش این صنعت بهویژه سیمبانان و کارکنان عملیاتی است که در گرمای شدید، رطوبت بالا و شرایط سخت محیطی، مسئولیت نگهداری و پایداری شبکه برق را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه پایداری شبکه برق خوزستان حاصل تلاش شبانهروزی کارکنان و همراهی خانوادههای آنها است، ادامه داد: کارکنان صنعت برق در بخشهای مختلف از بهرهبرداری و تعمیرات تا گروههای اتفاقات و عملیات شبکه، در تمام ساعات شبانهروز برای حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی تلاش میکنند و در بسیاری از مواقع در شرایط دشوار جوی برای رفع مشکلات شبکه و تداوم برقرسانی به مردم در میدان خدمت حضور دارند.
این مقام ارشد صنعت برق خوزستان ادامه داد: در کنار این تلاشهای میدانی، نباید از نقش صبوری و همراهی خانوادههای کارکنان صنعت برق غافل شد؛ خانوادههایی که با درک مسئولیت سنگین این شغل، دوری و مأموریتهای طولانی عزیزان خود را تحمل میکنند و در واقع شریک این خدمترسانی به مردم هستند.
خدری در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق گفت: با وجود همه تلاشهای شبانهروزی مجموعه صنعت برق، حفظ پایداری شبکه در روزهای گرم سال بدون همراهی مشترکان امکانپذیر نیست. از هماستانیها درخواست میکنیم با رعایت مدیریت مصرف و استفاده بهینه از برق، یاریگر کارکنان تلاشگر این صنعت باشند. ما در مجموعه برق خوزستان تمام توان خود را برای پایداری شبکه به کار گرفتهایم و امیدواریم مردم استان نیز با مدیریت مصرف بهویژه در ساعات اوج بار، همراه این تلاشها باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان تاکید کرد: پایداری شبکه برق، روشنترین شکل امید در زندگی روزمره مردم است و تحقق آن تنها با همدلی میان کارکنان صنعت برق و همراهی مشترکان در مدیریت مصرف انرژی امکانپذیر خواهد بود.
انتهای پیام
