۱۴۰۵-۰۴-۰۶ | ۰۷:۵۴
منبع: مطبوعات
امان از مسلمانی ما/دشمن را وانهادیم یقه خودی‌ها را گرفتیم!

امان از مسلمانی ما/دشمن را وانهادیم یقه خودی‌ها را گرفتیم!

این روزها باید گفت امان از مسلمانی ما. دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه خودمان را وانهاده و دست‌مان در یقه یکدیگر است. فضای مجازی هم با دست به دست گرداندن جعلیات گواهی می‌دهد ما به حقیقت‌ها چندان باور عملی نداریم. پیش از این هم گفته‌ایم که باید غبار از ایمان‌مان بتکانیم اگر ادعاهای‌مان بگذارد....

به گزارش ایسنا، غلامرضا بنی اسدی در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی چنین نوشت: 

اگر بپنداریم سیاه پوشیدن و خواندن و گریاندن و گریستن، همه آن چیزی است که نسبت ما را با امامت مشخص می‌کند. بدانیم این حقیقت را که نسبت ما با امام، اشکباران نیست، ایمان و به رفتار در آوردن آن است. ما شبکه اشک هم که تشکیل دهیم اگر نتوانیم از کلام و سیره امام « درس-رفتار» بسازیم و زیست کنیم، بهره‌ای که باید ببریم نخواهیم برد. پس باید نگاه خود را چنان سامان دهیم که رفتارمان سامان بیابد و زندگی ما به مدار امامت نسق بگیرد.

حساب و کتاب در کار است دقیقا برای یکان به یکان ما که ادعای دیانت و تعلق به منطق امامت داریم. این کلام راهنمای امام سجاد، علیه‌السلام، است که می‌فرماید: «اِعْلَمُوا عِبادَ‌الله اَنَّ اَهْـلَ الشِّرْکِ لایُنْصَبُ لَهُمْ اَلمَوازینَ وَلایُنْشَرُ لَهُم الدَّواوینَ وَاِنمّا یُحْشَرُونَ اِلی جَهَنَّمَ زُمَرا وَاِنمّا نَصْبُ الْمَوازینَ وَنَشْرُ الدَواوینَ لاَهِلِ الاِسْلامِ. بندگان خدا! بدانید، بپاداشتن میزان و گشودن دیوان اعمال برای مشرکان نیست آنان دسته جمعی بسوی جهنّم محشور می شوند.

نصب میـزان و باز کردن دفتر اعمال، ویژه اهل اسلام است.» لذا باید درس بگیریم و چنان زندگی کنیم که دیوان حیات ما پر از غزل‌های ناب بندگی باشد، پر از مثنوی‌های نظام‌مند معرفتی که زیست فردی و اجتماعی و سیاسی ما را سامان دهد. به ویژه امروز که زبان‌ها گاه به اختیار نیستند که اختیاردار امور ما هم شده‌اند. این همه تحریف و تخریب و تولید انبوه تردید که می‌بینیم نشان از آن دارند که به‌رغم غوغای احساسات، در حس تعلیمات امامت مشکل اساسی داریم. یا باورمان نیست که میزانی هست و حساب و کتابی و یا چنان نظام ادراکی ما دچار خطا شده است که باطل را حق می‌پنداریم و برای دفاع افراد از حقشان هم وجهی نمی‌بینیم.

کم نشنیده و ندیده‌ایم این روزها در جمع ما خود مؤمن پندارها که اختیار دین و ایمان خود را هم به زبان دیده‌ایم. زبانی که تقوای پرهیز از محرمات ندارد چه رسد به سوء ظن. می‌پنداریم که وظیفه این دست نه شستن که شکستن دست دیگری است. اگر ملاک کلام امام سجاد است که قطعا چنین است پس وای بر ما که از پسِ امروز یقین فردایی است که به حساب همه ما خواهند رسید. آن وقت قیافه‌های ماهایی دیدنی‌تر خواهد بود که با ادعای طلبکاری، سیاهه بدهکاری بلند بالایی به دست ما بدهند.

این روزها باید گفت امان از مسلمانی ما. دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه خودمان را وانهاده و دست‌مان در یقه یکدیگر است. فضای مجازی هم با دست به دست گرداندن جعلیات گواهی می‌دهد ما به حقیقت‌ها چندان باور عملی نداریم. پیش از این هم گفته‌ایم که باید غبار از ایمان‌مان بتکانیم اگر ادعاهای‌مان بگذارد....

انتهای پیام

# ایسنا+

آخرین اخبار ایسنا+