۱۴۰۵-۰۴-۰۶ | ۱۷:۰۷
افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد جیرفت؛ گامی بلند در پاسخ به نیازهای حیاتی جنوب کرمان

افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد جیرفت؛ گامی بلند در پاسخ به نیازهای حیاتی جنوب کرمان

کرمان (ایسنا) - دانشگاه آزاد واحد جیرفت که از سال ۱۳۶۳ به عنوان کهن‌ترین مرکز آموزش عالی در جنوب استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرده، با افتتاح دانشکده پزشکی و راه‌اندازی رشته‌های نوین علوم پزشکی، بار دیگر رسالت خود را در تربیت نیروی متخصص متناسب با نیاز روز و حل مسائل منطقه به اثبات رساند.

در عصری که پیشرفت و توسعه هر منطقه در گرو سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی متخصص و ماهر است، نقش دانشگاه‌ها از جایگاهی فراتر از یک نهاد صرفاً آموزشی برخوردار می‌شود، امروز مرزهای علم و فناوری چنان سرعت گرفته که هرگونه فاصله گرفتن از مسیر پاسخگویی به نیازهای عینی جامعه، می‌تواند به شکافی عمیق در عرصه خدمات و توسعه منجر شود.

در این میان دانشگاه آزاد واحد جیرفت با درک درست از این ضرورت، مسیر تحول‌آفرینی را پیش گرفته و با افتتاح دانشکده پزشکی گامی استراتژیک در جهت رفع نیازهای فوری و اساسی حوزه سلامت جنوب کرمان برداشته است. اقدامی که نشان می‌دهد دانشگاه امروز دیگر تنها یک مرکز آموزشی نیست بلکه بازویی توانمند برای حل مسائل مردم و پیشگامی در عرصه‌های نوین علمی و تخصصی محسوب می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی نقشی ماندگار در تربیت نخبگان کشور ایفا کرده است

به گزارش ایسنا، افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت شنبه ۶ تیر با حضور مسئولان محلی و اساتید دانشگاه برگزار شد که بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های مسئولان دانشگاه بر نقش اثرگذار دانشگاه آزاد در توسعه علمی کشور و تربیت نیروهای متخصص تأکید کرد.

وی افزود: مدیریت این مجموعه طی سال‌های اخیر با تدبیر، تعامل و دوری از حاشیه‌ها همراه بوده و همین رویکرد، زمینه ارتقاء جایگاه دانشگاه را فراهم کرده است.

 سعیدی گفت: دانشگاه به‌عنوان یک مرکز مهم علمی و فرهنگی، نیازمند مدیریتی هوشمندانه است تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی از بروز حاشیه‌ها و چالش‌های احتمالی جلوگیری شود که خوشبختانه این مهم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به‌خوبی محقق شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسئولان دانشگاه برای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی از تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه قدردانی کرد و گفت: تعامل مناسب مجموعه دانشگاه با مسئولان شهرستان و پیگیری‌های مستمر، نقش مهمی در تحقق این مطالبه علمی و آموزشی داشته است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد در نظام آموزش عالی کشور بیان کرد: امروز بسیاری از برجسته‌ترین پزشکان، جراحان، قضات، حقوقدانان، مهندسان و نخبگان کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این موضوع نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل این دانشگاه در تربیت سرمایه انسانی کشور است.

سعیدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد جیرفت نیز طی چهار دهه فعالیت خود توانسته نیروهای متخصص و توانمند بسیاری را تربیت و به جامعه معرفی کند، گفت: هر اقدامی که به توسعه آموزش عالی و ارتقاء زیرساخت‌های علمی منطقه کمک کند، مورد حمایت خواهد بود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در ادامه از آمادگی برای پیگیری توسعه دانشگاه آزاد واحد عنبرآباد خبر داد و اظهار کرد: درباره استفاده از ظرفیت ساختمان دانشگاه پیام نور، موضوع را از طریق مسئولان ذیربط دنبال خواهیم کرد تا با همکاری دستگاه‌های مربوط، زمینه تقویت و رونق دانشگاه آزاد اسلامی واحد عنبرآباد نیز فراهم شود.

افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد جیرفت گامی بلند در پاسخ به نیازهای حیاتی جنوب کرمان

اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد جیرفت هم در این مراسم با اشاره به پیشینه درخشان این مرکز علمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از سال ۱۳۶۳ به‌عنوان اولین  مرکز آموزش عالی جنوب استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و طی بیش از چهار دهه، با راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، مهارت و کارآفرینی، تربیت بدنی و پردیس دانشگاهی عنبرآباد، توانسته با ارائه بیش از ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، نقش مؤثری در تربیت نیروهای متخصص ایفا کند.

وی افزود: آنچه امروز در قالب افتتاح دانشکده پزشکی رقم خورده، حاصل تلاش‌های ارزشمند مدیران، استادان و کارکنانی است که از دهه ۶۰ تاکنون برای توسعه آموزش عالی در این منطقه مجاهدانه تلاش کرده‌اند.

اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی از جمله آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی، میکروبیولوژی، زمین‌شناسی و سایر آزمایشگاه‌های چندمنظوره، بخشی از زیرساخت‌های علمی این دانشگاه است که زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را فراهم کرده است.

 وی با تأکید بر رویکرد مسئله‌محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، اظهار کرد: از ابتدای مسئولیت، سیاست ما حرکت در مسیر حل مسائل و پاسخگویی به نیازهای مردم نجیب جنوب کرمان بر پایه ظرفیت‌های منطقه و استعدادهای جوانان بوده است. در همین راستا و همسو با دانشگاه‌های دولتی، برنامه‌های خود را بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ادامه داد: همه ما خود را مدیون مردم این منطقه می‌دانیم و معتقدیم باید از امکانات و زیرساخت‌های موجود که متعلق به بیت‌المال است، در جهت رفع نیازهای منطقه و توسعه آموزش عالی بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به توسعه رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار رشته پرستاری با پذیرش ۳۸ دانشجو راه‌اندازی شد که دانشجویانی از شهرهای مختلف کشور از جمله خرم‌آباد، رشت، اصفهان و کاشان در آن مشغول به تحصیل هستند. همچنین سه سهمیه ویژه نیز به دانش‌آموختگان رشته بهیاری و داوطلبان جنوب کرمان اختصاص یافته است.

 اسلامی از پیگیری برای راه‌اندازی رشته‌های جدید خبر داد و افزود: رشته مامایی در انتظار بازدید بُرد تخصصی قرار دارد و رشته‌های فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی، بینایی‌سنجی، بهداشت عمومی و اتاق عمل نیز در مراحل اخذ مجوز قرار دارند که امیدواریم با همکاری مسئولان هرچه زودتر به مجموعه رشته‌های دانشگاه افزوده شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با اشاره به توسعه زیرساخت‌های دانشکده پزشکی، اظهار کرد: با حمایت رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان، طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان برای تجهیز و آماده‌سازی این دانشکده هزینه شده است.

وی افزود: بیش از پنج میلیارد تومان تجهیزات پزشکی، بیش از ۴۲۰ جلد کتاب تخصصی، حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی و بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی ساختمان هزینه شده است.

 اسلامی اظهار کرد: ارزش تجهیزات پزشکی خریداری‌شده امروز به حدود ۲۵ میلیارد تومان رسیده است؛ تجهیزاتی که به‌دلیل شرایط تحریمی، تهیه آن‌ها بسیار دشوار است و برخی واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی رشته پرستاری ناچار به صرف هزینه‌هایی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هستند. خوشبختانه این تجهیزات با برنامه‌ریزی و تلاش همکاران دانشگاه از پیش تأمین شده است.

به گزارش ایسنا، با این اقدام دانشگاه آزاد جیرفت بار دیگر ثابت کرد که پیشگامی در عرصه آموزش عالی، تنها به قدمت تأسیس نیست، بلکه به توانایی درک به‌موقع از نیازهای جامعه و حرکت جسورانه به سوی افق‌های جدید علمی و تخصصی است که می‌تواند آینده‌ای روشن‌تر را برای جنوب کرمان رقم بزند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها