۱۴۰۵-۰۴-۰۷ | ۱۳:۳۰
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
مدیریت منابع آب، زیربنای توسعه پایدار است

معاون فرماندار لاشار:

مدیریت منابع آب، زیربنای توسعه پایدار است

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - معاون فرماندار لاشار با تأکید بر نقش وحدت، همدلی و مشارکت مردم در پیشرفت شهرستان گفت: مردم لاشار همواره با بصیرت، انسجام و همراهی خود، پشتوانه توسعه، امنیت و پیشرفت منطقه بوده‌اند و تداوم این همدلی، زمینه‌ساز شتاب گرفتن روند عمران و آبادانی شهرستان خواهد بود.

منصور رئیسی ۷ تیر در شورای توسعه شهرستان اظهار کرد: سرمایه اصلی لاشار، مردم آگاه، نجیب و همراه آن هستند که در همه عرصه‌ها نقش مؤثری در حفظ آرامش، تقویت همبستگی اجتماعی و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به چالش کم‌آبی و خشکسالی در شهرستان افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی لاشار، مدیریت منابع آب است و با توجه به تداوم خشکسالی، مشارکت مردم در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

معاون فرماندار لاشار از مشترکان خواست از هرگونه استفاده غیرمجاز از شبکه آب خودداری کرده و برای دریافت انشعاب قانونی اقدام کنند تا علاوه بر توزیع عادلانه آب، امکان جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار شهرستان برای رفع مشکلات آب بیان کرد: کف‌شکنی و لایه‌روبی چاه‌های شهر اسپکه، اجرای پروژه‌های آبرسانی تا پایان سال مالی و اختصاص ۶ هزار متر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، از مهم‌ترین اقداماتی است که با هدف کاهش تنش آبی و ارتقای خدمات‌رسانی به مردم در حال اجراست.

رئیسی تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات تأمین آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان را برطرف کند، اما مدیریت صحیح مصرف و همکاری مردم همچنان مهم‌ترین عامل پایداری منابع آبی خواهد بود.

وی همچنین توسعه زیرساخت‌ها، تقویت خدمات عمومی، افزایش مشارکت اجتماعی، استفاده از ظرفیت جوانان و تعامل دستگاه‌های اجرایی با مردم را از مهم‌ترین راهبردهای توسعه شهرستان عنوان کرد و گفت: با همدلی مردم، مسئولان، علما و نخبگان، روند توسعه لاشار با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت و بسیاری از مطالبات مردم با پیگیری و برنامه‌ریزی قابل تحقق است.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها