منصور رئیسی ۷ تیر در شورای توسعه شهرستان اظهار کرد: سرمایه اصلی لاشار، مردم آگاه، نجیب و همراه آن هستند که در همه عرصهها نقش مؤثری در حفظ آرامش، تقویت همبستگی اجتماعی و پیشبرد برنامههای توسعهای ایفا کردهاند.
وی با اشاره به چالش کمآبی و خشکسالی در شهرستان افزود: یکی از مهمترین مسائل پیش روی لاشار، مدیریت منابع آب است و با توجه به تداوم خشکسالی، مشارکت مردم در صرفهجویی و مصرف بهینه آب ضرورتی اجتنابناپذیر است.
معاون فرماندار لاشار از مشترکان خواست از هرگونه استفاده غیرمجاز از شبکه آب خودداری کرده و برای دریافت انشعاب قانونی اقدام کنند تا علاوه بر توزیع عادلانه آب، امکان جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان فراهم شود.
وی با اشاره به پیگیریهای مستمر فرماندار شهرستان برای رفع مشکلات آب بیان کرد: کفشکنی و لایهروبی چاههای شهر اسپکه، اجرای پروژههای آبرسانی تا پایان سال مالی و اختصاص ۶ هزار متر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، از مهمترین اقداماتی است که با هدف کاهش تنش آبی و ارتقای خدماترسانی به مردم در حال اجراست.
رئیسی تأکید کرد: اجرای این طرحها میتواند بخشی از مشکلات تأمین آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان را برطرف کند، اما مدیریت صحیح مصرف و همکاری مردم همچنان مهمترین عامل پایداری منابع آبی خواهد بود.
وی همچنین توسعه زیرساختها، تقویت خدمات عمومی، افزایش مشارکت اجتماعی، استفاده از ظرفیت جوانان و تعامل دستگاههای اجرایی با مردم را از مهمترین راهبردهای توسعه شهرستان عنوان کرد و گفت: با همدلی مردم، مسئولان، علما و نخبگان، روند توسعه لاشار با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت و بسیاری از مطالبات مردم با پیگیری و برنامهریزی قابل تحقق است.
انتهای پیام
