• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۳۸۴ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8405-12528
  • خبرنگار : 71021

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: قضاي چند دهه‌ي گذشته را بايد به جا آوريم تمركز برميراث فرهنگي و گردشگري به طور يكسان صورت مي‌گيرد

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
قضاي چند دهه‌ي گذشته را بايد به جا آوريم
تمركز برميراث فرهنگي و گردشگري به طور يكسان صورت مي‌گيرد

در تازه‌ترين انتصابات از سوي رييس جمهوري «مهندس اسفنديار رحيم‌مشايي» به سمت معاونت رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور منصوب شد. اين انتصاب در شرايطي صورت مي‌گيرد كه در چشم‌انداز 20 ساله نظام جذب 2 درصد از گردشگران بين‌المللي به عنوان هدف منظور شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، از سوي ديگر در زمان تصدي حسين مرعشي بر اين سازمان اقداماتي انجام شد كه به گفته كارشناسان زمينه‌اي براي ورود به مباحث كلان در حوزه توريسم و جذب جهانگردان بين‌المللي به ايران بود. پيش از اين نيز كارشناسان و مديران گردشگري تاكيد داشتند كه براي تحقق بخشي از اهداف و چشم‌اندازهاي صنعت توريسم در كشور، مديران آتي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد از آزمون و خطا پرهيز كنند.

«تبديل شدن توريسم به منبع اقتصاد ملي» «لزوم تبليغات همه جانبه» «رها نكردن هدف‌هاي تعريف شده» «طرح تعامل سه گانه‌ي دولت، گردشگري و مناطق آزاد» «تقويت ساختارها و ادامه سياست‌گذاري‌ها» «رونق دادن به صنعت جهانگردي» «سليقه‌اي عمل نكردن» «نگرش ملي به گردشگري به عنوان صنعتي پايه و كلان» «رواج دادن مسافرت‌هاي ارزان‌قيمت» و ... از ديگر خواسته‌هاي دست‌اندركاران گردشگري از مديران آتي اين سازمان است كه به نظر مي‌رسد بايد تاملي جدي بر اين خواسته‌ها صورت پذيرد.

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور در خصوص برنامه‌هاي آتي خود در نخستين گفت‌وگو پس از انتصاب به اين سمت گفت: بايد قضاي چند دهه‌ي گذشته را در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري به جا بياوريم.

مهندس رحيم مشايي در گفت‌وگوي تلفني با خبرنگار  ايسنا با تاكيد براينكه در اين حوزه‌ها بايد اقدامات جدي‌تري صورت گيرد، تصريح كرد: ميراث فرهنگي و گردشگري جدا از يكديگر نيستند و با توجه به اهميت اين حوزه‌ها به طور يكسان بر اين بخش‌ها تمركز مي‌شود.

وي گفت: كارهاي مهمي در بخش‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در پيش داريم.

رئيس سابق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ابراز كرد: در شهرداري تهران به عنوان معاون امور اجتماعي و فرهنگي به نوعي اين مسائل را پي‌گيري مي‌كردم و با اين حوزه‌ها آشنا هستم.

مشايي درباره‌ي اينكه تاكنون نامي از او در ميان افراد پيش‌بيني شده براي احراز اين سمت مطرح نشده بود، گفت: رئيس جمهور كارش حساب و كتاب دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha