• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8512-13819

گزارش منوريل تهران ارايه شد شوراي عالي ترافيك مصوب كرد: فاصله گرفتن قطارشهري اصفهان ازچهارباغ اجراي طرح ترافيك درتبريز ولغو موقتي تردد نوبتي درتهران

گزارش منوريل تهران ارايه شد
شوراي عالي ترافيك مصوب كرد:
فاصله گرفتن قطارشهري اصفهان ازچهارباغ
اجراي طرح ترافيك درتبريز ولغو موقتي تردد نوبتي درتهران

شوراي عالي ترافيك كشور مسير خط يك قطار شهري اصفهان را با فاصله از چهارباغ تصويب كرد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس مصوبه شصت و ششمين جلسه شوراي عالي ترافيك كشور، طرح محدوده ممنوعه ترافيك شهر تبريز به وسعت 220 هكتار و با هدف كاهش حجم ترافيك خودروهاي شخصي، افزايش استفاده از حمل و نقل عمومي، كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا به تصويب رسيد.

اين محدوده از شمال به خيابان چاي كنار از شرق به خيابان خاقاني و خيابان ارتش جنوبي از جنوب به خيابان هفده شهريور و از غرب به خيابان شريعتي جنوبي و خيابان فلسطين از اول تابستان 86 از ساعت 6:30 تا 18 براي 6 ماهه اول و از ساعت 6:30 تا 17 براي 6 ماهه دوم به تصويب رسيد.

همچنين به لحاظ ضرورت استمرار وضعيت آمد و شد در محور چهارباغ و لزوم حفظ سيماي شهري بويژه بافت تاريخي و منحصر بفرد اين محور و ابنيه‌هاي موجود در بدنه پيرامون آن و با توجه به مصوبه مجلس در خصوص طرح حمايت از سامانه‌هاي حمل و نقل ريلي مقرر شد كه خط يك قطار شهري اصفهان در مسير شمالي ـ جنوبي حدفاصل ميدان امام حسين (ع) تا ميدان انقلاب با فاصله گرفتن از محور چهارباغ به سمت خيابان شمس آبادي عبور كند. از سوي ديگر به منظور توسعه حمل و نقل عمومي بويژه حمل و نقل ريلي درونشهري، خط دوم قطار شهري اصفهان در مسير شرقي ـ غربي بطور حدودا 23 كيلومتر از دپوي زينبيه تا ميدان شهداي خميني شهر به تصويب رسيد.

اعضاي شوراي عالي ترافيك كشور در راستاي رفاه حال شهروندان تهراني و در آستانه نوروز، طرح تردد زوج و فرد خودروها و ممنوعيت تردد در محدوده ممنوعه ترافيك را از 26 اسفند ماه سال جاري تا 16 فروردين 86 لغو كردند.

به گزارش ايسنا، با توجه به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه حمل و نقل ريلي درونشهري در شهر تهران، گزارش كارگروه فني متشكل از نمايندگان وزارت كشور، شهرداري تهران و شركت مادر تخصصي قطار شهري كشور در خصوص سامانه‌هاي ريلي مكمل مورد نياز مترو تهران (منوريل) و گزارش شركت قطارهاي مسافري رجا در ارتباط با احداث شبكه حمل و نقل حومه‌اي ـ ريلي در كريدور تهران ـ قم به ارايه شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha