• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-13738
  • خبرنگار : 71133

جهانگير هدايت: در فيلم «گرداب» اصالت اثر به خوبي حفظ شده است

جهانگير هدايت:
در فيلم «گرداب» اصالت اثر به خوبي حفظ شده است

جهانگير هدايت گفت:‌ «گرداب» از استثنايي‌ترين داستانهاي صادق هدايت است كه به فيلم تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايسنا، برادرزاده صادق هدايت بعد از تماشاي فيلم «گرداب» كه در دفتر پخش باران به نمايش درآمد، با بيان اينكه «گرداب» از معدود داستانهاي هدايت است كه مي‌توانست به فيلم تبديل شود، ادامه داد: در اين داستان به مقدار زيادي اكشن وجود دارد و همچنين ديالوگ‌هايي كه هدايت نوشته در واقع «گرداب‌»‌اي مجسم مي‌شود كه انسان از همه طرف داخلش فرو مي‌رود و در فيلم هم حسن هدايت اصالت اثر را به خوبي حفظ كرده است.

وي اين فيلم را اثري خوب و وفادار به داستان خواند و گفت: مساله حفظ اصالت داستان است و همچنين فضاسازي هم به خوبي صورت گرفته است.

وي بااشاره به بازي‌ها اظهار داشت: «گرداب» داستاني است به شدت تراژيك و احساسي و بازيگر اصلي بايد بسيار قوي‌تر ظاهر مي‌شد، اما نقش‌هاي كوتاه همانند كاراكتر احمد نجفي بسيار خوب درآمده است.

هدايت بااشاره به فيلمهايي كه از نوشته‌هاي صادق هدايت ساخته شده است يادآور شد: «داش آكل» اولين فيلمي بود كه از صادق هدايت توسط مسعود كيميايي ساخته شد و من از طرف خانواده هدايت بر كار نظارت داشتم بعد از آن هم دو نسخه از «بوف كور» ساخته شد كه هيچكدام خوب نشدند و معتقدم هنوز كسي را در ايران نداريم كه بتواند به سمت «بوف كور» برود.

وي همچنين در ادامه از «تخت ابونصر»، «گفتگو با سايه» و«قصه‌هاي يك زندگي» هم نام برد.

«گرداب» بر اساس قصه‌ي از صادق هدايت و با بازي شهاب حسيني،‌ لاله اسكندري،شاهرخ فروتنيان، خسرو دستگير و احمد نجفي از چهارشنبه گذشته در سينماهاي فرهنگ، سروش، سپيده، شهر تماشا و ناهيد به روي پرده رفته است.

اين فيلم روايت مردي است كه در اثر سوء‌ظن به رابطه پنهاني بين همسر و دوست صميمي‌اش دچار مسايل و مشكلات زيادي مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha