• سه‌شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8611-09563

با گذشت يكسال؛ اعترافات متهم، راز جنايت خياباني را برملا كرد

با گذشت يكسال؛
اعترافات متهم، راز جنايت خياباني را برملا كرد

با گذشت بيش از يكسال از ماجراي جنايت خياباني در قصرالدشت، سرانجام با اعترافات متهم به قتل جوان 23 ساله، تحقيقات كارآگاهان به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، ساعت 21بيست و يكم آذر ماه سال گذشته، مرد ناشناس با مركز فوريتهاي پليسي «110» تماس گرفت و ماموران را از ماجراي درگيري خونين در خيابان قصرالدشت با خبر كرد و به اين ترتيب ماموران كلانتري 108 «نواب» نيز دقايقي پس از گرفتن اين خبر، خود را به محل رساندند.

حضور ماموران پليس در حالي بود كه درگيري با مجروح شدن يكي از افراد حاضر در نزاع و انتقال دو به بيمارستان به پايان رسيده بود.

بر اين اساس ماموران به بيمارستان محل انتقال فرد مجروح رفته و متوجه شدند كه مصدوم، جوان 23 ساله‌اي به نام «محمد» بوده كه بدليل جراحت شديد، لحظاتي پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است.

با مرگ اين جوان، اولين شاخه از تحقيقات پليسي نشان داد كه «محمد» در درگيري با ضربات چاقو به قتل رسيده است، از اين رو با اعلام موضوع به افسر كشيك اداره ويژه قتل پليس آگاهي تهران، اكيپي از كارآگاهان در محل حاضر و نسبت به بررسي صحنه وارد عمل شدند.

در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد كه «محمد» از ناحيه كتف با جسم نوك تيزي مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسيده است.

بدين ترتيب با گرفتن دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران، ‌اقدامات پليس براي دستگيري متهم يا متهمان به قتل آغاز شد.

در اين حال كارآگاهان با بررسي اظهارات شاهدان محلي دريافتند كه آن شب، دو گروه 5 نفره موتورسوار كه همه اهل يك محله بودند، پس از مصرف مشروبات‌الكلي و شكاندن شيشه‌هاي مغازه‌ها با يكديگر درگير شده و با قتل يكي از افراد، نزاع به پايان رسيده است.

در ادامه ماموران توانستند «تورج» 22 ساله، «مهدي» 24 ساله، «داوود» 23 ساله، «محمد» 22 ساله، «رسول» 20 ساله، «ايرج» 18 ساله، و «رضا» 22 ساله كه آن روز در درگيري شركت داشتند را شناسايي كنند.

ماموران همچنين دريافتند كه تمامي اين افراد، از اشرار و اراذل و اوباش منطقه قصرالدشت هستند و پيش از اين، داراي سوابق كيفري در كلانتري 108 «نواب» هستند و به اين ترتيب در جريان پيگيري‌ها، در يك عمليات گسترده، پليس هر 5 متهم را دستگير كرد.

در تحقيقات تكميلي در پي بازجويي از متهمان مشخص شد كه «تورج» و «ياسر» در درگيري پيش آمده چاقو به همراه داشته‌اند.

اين اظهارات در حالي بود كه «تورج» به شدت ارتكاب قتل را رد مي‌كرد، از اين رو ماموران به سراغ «ياسر» رفتند و متوجه شدند كه اين شخص از همان زمان وقوع درگيري از محل فرار كرده است.

با ادامه يافتن تحقيقات پليس، سرانجام ششم بهمن ماه امسال، «ياسر» پس از يكسال فرار در خيابان نواب شناسايي و دستگير شد.

اين متهم با پذيرفتن شركت در درگيري مدعي شد كه در نزاع رخ داده، چند تن را با چاقو مجروح كرده است، اما نمي‌داند كه شخصي در اين درگيري به قتل رسيده يا خير؟

با اظهارات اين متهم، كارآگاهان مجدد به سراغ «تورج» كه مظنون به قتل بود، رفتند كه وي باز هم منكر ارتكاب به قتل شد، اما در بازجويي‌هاي بيشتر سرانجام قفل سكوت را شكست و با اعتراف به وارد كردن ضربه مرگبار به «محمد» اظهار كرد: بيست و يكم آذر ماه سال گذشته، به همراه دوستانم با سرنشينان سه دستگاه موتورسيكلت مواجه شديم كه بي‌هيچ دليلي با فحاشي اقدام به شكاندن شيشه‌هاي مغازه‌ها كردند، من نيز به سمت آنها رفته و با آنها درگير شدم كه در جريان اين نزاع، سرم شكست، در همين حال «محمد» نيز به طرف من آمد و شروع به ناسزاگويي كرد و در اين حال من كه چاقو به همراه داشتم، يك ضربه به كتفش وارد كردم كه بر زمين افتاد، ‌وقتي متوجه وضعيت «محمد» شدم به سرعت پا به فرار گذاشتم. ‌چاقو را نيز در منزلم شستم.

وي مدعي شد:قصد كشتن «محمد» را نداشتم و از اقدام خود بسيار پشيمانم.

بدين ترتيب پس از گذشته يكسال، راز قتل در درگيري خياباني برملا شد و پرونده نيز براي ادامه بررسي‌ها به همراه متهم به دادسراي جنايي تهران ارجاع داده شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha