• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8704-02595
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

طوفان 100 کيلومتري و غلظت بسيار زياد گردوغبار مردم زابل را با مشکل تنفسي مواجه كرد كارشناس اداره هواشناسي: دماي هواي زابل تا 46 درجه افزايش يافته است

طوفان 100 کيلومتري و غلظت بسيار زياد گردوغبار مردم زابل را با مشکل تنفسي مواجه كرد 
كارشناس اداره هواشناسي: دماي هواي زابل تا 46 درجه افزايش يافته است

وزش طوفان همراه با گرد و غبار كه از روز گذشته در زابل آغاز شده بود از بامداد امروز غلظت گرد و غبار پراکنده ناشي از آن در آسمان اين شهرستان، بسيار بيشتر شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه‌ سيستان و بلوچستان در ساعات نخستين بامداد امروز ‏چهارشنبه پنج تيرماه سرعت طوفان زيادتر و غلظت گرد و غبار پراکنده در آسمان بسيار بيشتر شد و درحال حاضر غلظت و فراواني بسيار زياد گرد و غبار پراکنده در هوا به وضوح معلوم و به اندازه‌اي است ‏که تنفس را براي افراد مشکل شده و مردم براي بيرون رفتن از خانه حتما بايد از ماسک استفاده کنند.

اين طوفان با گرد و غباري بسيار غليظ همچنان ادامه دارد و در منطقه سيستان به دليل شرايط چند ‏سال اخير خشکسالي، وزش طوفاني با سرعت کم نيز موجب بلند شدن گرد و غبار در ‏آسمان شده و مشکلات عديده‌اي براي مردم منطقه بوجود مي آورد.

‏کارشناس اداره‌ هواشناسي زابل سرعت طوفان امروز را 100 کيلومتر بر ساعت و دماي هوا را 34 ‏درجه سانتي‌گراد بالاي صفر اعلام کرد.

سرحدي به ايسنا گفت: روز گذشته در گرم‌ترين ساعت دماي هوا در شهرستان زابل به 46درجه‌ سانتي‌گراد ‏بالاي صفر رسيده است.

گفتني‌است: سرعت طوفان و غلظت گرد و غبار در مناطق روستايي منطقه‌ سيستان همواره مشکلات فراوان و ‏بسيار زيادي را براي شهروندان سيستاني به وجود آورده است و خشکسالي‌هاي چند ساله‌ اخير منطقه‌ سيستان، خشکي و يا کم‌آبي رودخانه‌ هيرمند و ‏همچنين خشک شدن تالاب بين‌المللي هامون موجب شده تا به محض وزش باد و طوفان، گرد و غبار غليظ ‏آسمان منطقه را فراگرفته و مشکلات عديده‌ تنفسي را براي مردم در اين منطقه‌ محروم، فراهم آورد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha