• سه‌شنبه / ۵ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8803-11119.98919
  • خبرنگار : 71078

*ضرورت ساخت فيلم و سريال درباره‌ي تاريخچه‌ي «خليج فارس»* گفت‌وگو با معاون برون‌مرزي صداوسيما: درحال تهيه مجموعه مستندي درباره‌ي «خليج فارس» هستيم

*ضرورت ساخت فيلم و سريال درباره‌ي تاريخچه‌ي «خليج فارس»*
گفت‌وگو با معاون برون‌مرزي صداوسيما:
درحال تهيه مجموعه مستندي درباره‌ي «خليج فارس» هستيم

معاون برون مرزي گفت: هنوز سناريوي خوبي با موضوع «خليج فارس» به دست ما نرسيده است. اگر فيلم‌نامه خوبي ارايه شود، نسبت به ساخته‌شدن آن اقدام مي‌كنيم.

محمد سرافراز كه با موضوع اهميت توجه به فرهنگ و تاريخچه كهن ايران با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سخن مي‌گفت درباره‌ي ضرورت برنامه‌سازي براي مخاطبان خارج از كشور درباره‌ي «خليج‌ فارس» افزود: در اين زمينه درحال تهيه مجموعه مستندي هستيم. البته در گذشته هم مستندهايي ساخته‌ايم كه درباره خليج‌فارس و موقعيت تاريخي در آن مطرح بوده است.

او اضافه كرد: خليج‌فارس آبراهه‌اي با قدمت طولاني است و براساس اسناد و مدارك بسيار متقن از ابتدا همين نام را داشته است.در مقاطعي مانند سال‌هاي اخير انگليسي‌ها با همراهي برخي كشورهاي عربي سعي كردند اسم اين منطقه را يا كوتاه‌تر كنند يا تغييراتي در آن ايجاد كنند.

معاون برون مرزي با اشاره به رابطه‌ي اعراب با برخي كشورهاي غربي گفت: غربي‌ها خود را طرفدار دموكراسي معرفي مي‌كنند و معتقدند با كشورهايي كه مردم در اداره آن‌ها نقش بيشتري دارند، روابط‌شان خوب است اما در حوزه‌ي خليج‌فارس اين مورد كاملا نقض مي‌شود و با كشورهايي كه حكومت‌هاي غيرمردمي و موروثي سلطنتي دارند بشدت همكاري مي‌كنند كه اين مورد جزو تناقضات رفتاري غربي‌ها به ويژه آمريكايي‌ها و انگليسي‌هاست.

سرافراز با اشاره به سياست‌هاي برنامه‌سازي درباره‌ي خليج فارس در معاونت برون مرزي اظهار كرد: خبر همايش‌ها و محافلي كه درباره‌ي خليج‌فارس مطالب متقني گفته مي‌شود را به خوبي منعكس كنيم علاوه بر آن در اين زمينه برنامه‌سازي مي‌كنيم.

معاون برون مرزي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشكل بودجه براي توليد چنين آثاري داريد، اظهار كرد: كلا مشكل كمبود بودجه براي ساخت كارهاي داستاني و مستندها داريم؛ چراكه مستندهاي شبكه‌هاي برون مرزي در خارج از كشور ساخته مي‌شوند، بنابراين بودجه بيشتري نياز دارند. البته اميدواريم با گذشت زمان اين مشكل حل شود.

وي كه مديريت تلويزيون فارسي زبان ايران را برعهده دارد، درباره‌ي ضرورت برنامه‌سازي براي معرفي پيشينه‌ي كهن ايران به مخاطبان برون مرزي گفت: ما به طور مفصل در قالب‌هاي بسيار جذاب برنامه‌سازي مي‌كنيم. به عنوان نمونه در شبكه «پرس تي‌وي» سه برنامه 25 دقيقه‌يي در هفته پخش مي‌شود كه در آن چهار گزارش خيلي كوتاه و سرشار از اطلاعات روي آنتن مي‌رود و مسايل تاريخي و اجتماعي و ديدني‌هاي كشور از جمله موضوعات آن است.

سرافراز در پايان اظهار كرد: به نسبت برنامه‌هايي كه از شبكه‌هاي داخلي در اين زمينه پخش شده است، برنامه‌هاي شبكه‌هاي برون مرزي بسيار جذاب است. همين كار را به نوع ديگري در شبكه‌هاي سحر، العالم و الكوثر انجام مي‌دهيم. در واقع برنامه‌هاي مفصلي براي معرفي ايران در همه‌ي ابعاد داريم. به عنوان نمونه راديو عربي در اين زمينه يك برنامه‌ي زنده طولاني مدت پخش مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha