• یکشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8807-02136
  • خبرنگار : 71233

/بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس/ سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي: اجراي لايحه درآمدها و هزينه‌ها را افزايش مي‌دهد مردم در اجرا همكاري كنند

/بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس/
سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي: 
اجراي لايحه درآمدها و هزينه‌ها را افزايش مي‌دهد
مردم در اجرا همكاري كنند

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: در كميسيون ويژه حساسيت‌ها نسبت به اين لايحه كاهش داده شده و شيب افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي متعادل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدكاظم دلخوش در ارايه گزارش از لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار كرد: در 53 جلسه و 136 ساعت كاري با حضور نمايندگان دولت و صاحب‌نظران و كارشناسان، اين لايحه در كميسيون ويژه‌ي مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها نياز به دو سوم راي نمايندگان دارد، ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان توجه لازم را براي ارايه‌ي راي به اين لايحه داشته باشند.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس، ضمن تقدير از كميسيون‌هاي ديگر مجلس كه در بررسي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها سهيم بودند، اظهار كرد: آنچه در لايحه‌ي دولت آمده بود نگراني‌ها و دغدغه‌هايي را بين نمايندگان ايجاد كرده بود كه در قالب پيشنهادات اصلاحي، اصلاحاتي از سوي نمايندگان در كميسيون ويژه مورد بررسي قرار گرفت.

وي به ايجاد تغييراتي در لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها در كميسيون ويژه‌ي مجلس اشاره كرد و با بيان اينكه كميسيون ويژه حساسيت‌ها را كاهش داده و شيب افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را متعادل كرد، اظهار كرد: بررسي‌ها در اين كميسيون كارشناسي بوده و اگر تغييراتي در آن ايجاد شود ممكن است مشكلاتي را در آن به وجود آورد.

نماينده‌ي صومعه‌سرا در خانه‌ي ملت، خاطرنشان كرد: اگر به لزوم ساماندهي استفاده از منابع توجه نشود قطعا كشور در آينده دچار مشكل مي‌شود و سرمايه‌هاي ملي از دست خواهند رفت و آيندگان ما را نخواهند بخشيد.

دلخوش ضمن تشكر و تقدير از دولت به خاطر جرات ويژه‌اش نسبت به اجراي اين طرح، گفت: 70 درصد يارانه‌هاي كشور به 30 درصد افراد مرفه جامعه داده مي‌شود كه اين روند بايد اصلاح شود تا منابع و ثروت‌ها و درآمد ملي كشور صرف امور بيهوده نشود.

سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس، در ادامه با بيان اينكه مصرف انرژي در ايران برابر مصرف انرژي در چين است كه بيش از يك ميليارد نفر جمعيت دارد، يادآور شد: بايد اصلاح ساختارها صورت گيرد و همه‌ي منابع از آب گرفته تا انرژي به درستي استفاده شود.

وي توزيع بهينه منابع، عدالت در توزيع كالا و خدمات، هماهنگي بخش خصوصي و تعاوني‌ها، بهينه‌سازي مصرف و مديريت در كشور و ايجاد زمينه‌ي حضور بخش خصوصي را به عنوان مهمترين بخش‌هاي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها برشمرد.

نماينده‌ي صومعه‌سرا در خانه‌ي ملت، ادامه داد: ما در تصويب اين لايحه اين اجازه را به دولت نداده‌ايم كه با شيب مدنظر خود به افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بپردازد و ما شيب افزايش 20 درصد قيمت‌ها را مصوب كرده‌ايم و مقرر شد كه پنج دهك پايين جامعه از يارانه‌هاي نقدي و غيرنقدي استفاده كنند.

دلخوش با بيان اينكه ممكن است اجراي اين طرح به افزايش درآمدها و افزايش هزينه‌ها منجر شود، از مردم خواست تا در اجراي لايحه همكاري متقابلي با حاكميت داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha