• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-06563
  • خبرنگار : 71021

توديع و معارفه رؤساي سازمان حج و زيارت برگزار شد قهرودي: شركت هواپيمايي خصوصي در اين سازمان تأسيس شد ليالي: استعفاي من در اختيار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است

توديع و معارفه رؤساي سازمان حج و زيارت برگزار شد
قهرودي: شركت هواپيمايي خصوصي در اين سازمان تأسيس شد
ليالي: استعفاي من در اختيار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است

مراسم توديع و معارفه‌ي رؤساي سازمان حج و زيارت صبح امروز (دوشنبه، 14 دي‌ماه) با حضور نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مديران اداره‌هاي حج و زيارت استان‌ها و جمع زيادي از مديران دفاتر خدمات زيارتي و كارگزاران حج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از تقدير و تشكر نمايندگان مديران كاروان‌ها و كاركنان سازمان حج و زيارت از زحمات رييس پيشين و آرزوي توفيق براي رييس جديد اين سازمان، مصطفي خاكسار ‌قهرودي با بيان تسليت ماه محرم، گفت: صرف نظر از اين‌كه مسؤولان دولت‌ها چه كرده‌اند و چه مي‌كنند، همين كه به نظام التزام دارند و توفيق و توجه مي‌كنند، جاي توجه دارد. براي همين، افراد در زمان تحويل دادن سنگر خود به ديگري، احساس تنهايي نمي‌كنند و حمايت‌هايي براي انجام شايسته‌ي فعاليت مسؤول جديد وجود دارند.

رييس پيشين سازمان حج و زيارت با تذكر درباره‌ي اين‌كه بايد پاسخگوي اعمال و رفتار خود باشيم، بيان كرد: تذكري بر همه‌ي ما وارد است كه بايد به‌گونه‌اي كار كنيم كه پاسخ‌گو باشيم. اگر اين اتفاق رخ دهد، مشكلات زيادي حل مي‌شوند. آنچه جامعه‌ي امروز را با آن درگير كرده، فراموشي همين نكته است.

وي در ادامه اظهار داشت: خودم را براي ارائه‌ي گزارش كار آماده نكردم، چون آنچه تاكنون انجام شده، مرهون تلاش همه‌ي همكاران در اين سازمان است و ناسپاسي است، اگر همه‌ي اين كارها را به حساب خود بگذارم.

قهرودي ادامه داد: اگر در زمان حضور 10‌ساله‌ام در سازمان حج و زيارت كه 40ماه آن را در اين مسؤوليت بوده‌ام، كاري انجام شده است، به تفضل الهي و مرهون زحمات همكاران بوده است. اين گزارش‌ها بايد به‌گونه‌اي اعلام شوند كه به قدرداني از اين افراد منجر شود. اگر هم كاري انجام نداده‌ايم و توان آن را نداشته‌ايم، پوزش مي‌طلبم.

او از همه‌ي افرادي كه در طول رياستش او را همراهي كردند، از مقام معظم رهبري تا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكر كرد و افزود: با توجه به اصرار‌هايي كه براي واگذاري اين مسؤوليت به شخص لايق‌تري وجود داشت، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نهايت، تمام زمينه‌ها را براي واگذاري اين توفيق فراهم كرد.

رييس پيشين سازمان حج و زيارت تأكيد كرد: توجه جدي براي تحقق خواسته‌هاي مقام معظم رهبري، قانون و رعايت دستور‌العمل، سالم‌سازي رفتار اداري، تلاش براي رفتار عادلانه براي اين سازمان، توجه به تفاهم و هماهنگي كار در بخش‌هاي مختلف، توجه به باور حاكميت سبقه‌ي فرهنگي در حوزه‌ي اجرايي و تلاش براي انجام كارهايي كه به ارائه‌ي خدمات شايسته منجر مي‌شوند، همواره در اين سازمان مورد توجه و التزام بوده است و از اين پس نيز بايد اين روند ادامه يابد.

وي با تأكيد بر اين‌كه همواره براي رفتار عادلانه در اين سازمان تلاش شده است، گفت: به هيچ‌وجه كسي كه در سازمان حج و زيارت به كاري مشغول است، نبايد خواهان امتياز بالاتري باشد. اگر چنين چيزي ديده مي‌شود، بايد با حساسيت بالا با آن برخورد شود كه ما هم به‌طور جدي اين رفتار را در پيش گرفته بوديم. هم‌چنين نبايد اجازه داد، نحوه‌ي اجراي نادرست قوانين و دستور‌العمل‌ها،‌ شائبه و فضاي ناعادلانه‌اي را ايجاد كند.

قهرودي با بيان اين‌كه براي انجام اموري كه به ارائه‌ي خدمات مردمي منجر مي‌شد، از تسهيلات بانك‌ها استفاده شده است، موضوعي كه همواره درباره‌ي آن نسبت به ما واكنش‌هاي زيادي وجود داشت، اظهار داشت: گاهي درباره‌ي پول‌هايي كه در اختيار ما قرار مي‌گرفتند، پرسش‌هايي مطرح مي‌شدند؛ اما با تلاش براي اعمال مديريت و ايجاد رقابت بين بانك‌هاي عامل، شرايط طوري شد كه سازمان حج و زيارت علاوه بر حقوق و منافع مردم كه به نام آن‌ها بود، زمينه‌اي را براي دريافت كمك و تسهيلات به‌وجود آورد تا به پشتوانه‌ي آن بتوان قدم بزرگي برداشت كه يكي از آن‌ها تأسيس شركت هواپيمايي خصوصي در سازمان حج و زيارت بود.

او توضيح داد: نشست‌هاي تشكيل اين شركت تا چند روز پيش از بستن چمدان‌هاي ما ادامه داشت و جلسات آن هم‌چنان پي‌گيري مي‌شد تا با استفاده از منافع مالي بانك‌ها به عرصه‌ي تهيه‌ي هواپيما وارد شويم. با اين كار، علاوه بر تقويت بنيه‌ي ملي، مشكلات زائران را نيز مي‌توانيم حل كنيم.

قهرودي اضافه كرد: تلاش شد، با اشتراك بانك‌ها مؤسسه‌اي خدماتي را براي حجاج ايجاد كنيم كه خدمات آن با قيمت پايين‌تري در اختيار زائران قرار گيرد.

رييس پيشين سازمان حج و زيارت در پايان، لوح تقديري را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرد.

در ادامه‌ي اين مراسم، علي ليالي پس از آن‌كه حكم انتصاب خود را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گرفت، گفت: براساس قانون، شرايط ابلاغ حكم براي رييس سازمان حج و زيارت از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با موافقت ولي فقيه باشد كه آيت‌الله ري‌شهري اين موضوع را پذيرفته‌اند.

رييس جديد سازمان حج و زيارت ادامه داد: من پس از موافقت نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت و تصميم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، تنها چيزي كه از خداوند خواستم، اين بود كه در زمان مسؤوليتم كه براي همه‌ي مديران زمان نامشخصي دارد، رضايت خداوند متعال، منويات مقام معظم رهبري و در كنار آن، تأييد نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت و در عرض آن، اعتماد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را تأمين كنم.

او بيان كرد: من با مأموريت‌ها و كار كردن با كاركنان اين سازمان آشنا هستم و بر تعامل با بعثه‌ي مقام معظم رهبري واردم. 16سال در مسؤوليت‌هاي مختلف اين سازمان كار كرده‌ام. قطعا شرايط زمانه، انتظارهاي جديدي را ايجاد مي‌كند كه بايد آن را شناخت و راه‌كاري را براي تأمين آن‌ها ايجاد كرد.

وي با تأكيد بر اين‌كه با تمام سازمان‌هاي مربوط به حج و زيارت تعامل خواهم داشت، اظهار داشت: خدمات‌رساني به زائران را به بهترين وجه انجام مي‌دهم، چون اگر تعامل با يك دستگاه به‌درستي ايجاد نشود، در روند حج و زيارت مشكل بزرگي پديد مي‌آيد.

رييس جديد سازمان حج و زيارت با بيان اين‌كه آنچه من را براي اين مسؤوليت جديد آماده كرده است، جز تكليف و خدمت به زائران چيز ديگري نبود، خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: من از سال 1361 با حج مأنوس شدم و ارتباطم با بدنه‌ي اداري اين سازمان از سال 1370 بوده است.

وي ادامه داد: استعفاي من در همين لحظه دست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است و هر لحظه كه شما تشخيص داديد، شخص ديگري بهتر از من به اندازه‌ي يك درصد هم مي‌تواند اين سازمان را اداره كند و تغييري در اين سازمان لازم است، حتا اگر فرصت حضوري براي دريافت حكمم نداشته باشم، مي‌توانيد تلفني اعلام كنيد و من هم اطاعت مي‌كنم. در گذشته هم در سازمان حج و زيارت اين‌طور بوده است.

او گفت: هيچ تعلق خاطري براي حضور در اين سمت ندارم؛ اما عاشق كار كردن در اين سازمان هستم، چون با اين جمع، بزرگ شدم و خودم را يافتم.

ليالي از حضور پرشور مديران دفاتر خدمات زيارتي و كارگزاران حج كه تمام سالن همايش‌هاي سازمان حج و زيارت با آن‌ها پر شده بود، تشكر كرد و افزود: اميدوارم روزي كه در فهرست توديع‌شوندگان اين سازمان قرار بگيرم، با همين جمع پرشور مواجه شوم.

او هم‌چنين از حضور حميد بقايي ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ كه اين حضور را انگيزه‌بخش دانست، نمايندگان مجلس و همكاران قديمي خود تشكر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha