• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۸ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8812-03064
  • منبع : مطبوعات

دومين جلسه هفتمين اجلاس رسمي دوره چهارم خبرگان رهبري برگزار شد

دومين جلسه هفتمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري عصر سه‌شنبه در محل پيشين مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در آغاز اين جلسه دري نجف آبادي از سوي اعضاي هيات رييسه و اعضاي خبرگان دستگيري تروريست جنايتكار در شرق كشور، ريگي را به رهبري معظم انقلاب و مردم شريف و سربازان گمنام امام زمان (عج) كه اين عمليات موفق را انجام دادند، تبريك گفت و پس از آن حجت‌السلام و المسلمين معلمي در سخناني با تبيين و تحسين حضور معنادار مردم در حوادث ماه‌هاي اخير گفت: مردم غيرتمند نشان داده‌اند كه حامي انقلاب و رهبري نظام هستند كه به نداي مقام والاي ولايت لبيك گفتند.

نماينده مردم مازندران در ادامه گفت: رهبر مظلوم و استوار، علي‌وار استقامت كرد و نشان داد كه هنوز بي‌نظير است.

وي با تاكيد بر لزوم توجه به وحدت در جامعه، گلايه از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را دلسوزانه خواند و گفت: همگان انتظار داشته و دارند كه با توجه به جايگاه ايشان صريح‌تر سخن گفته و موضع بگيرند.

حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر بهشتي ناطق بعدي بود كه با اشاره به حادثه شوم تخريب بارگاه دو امام در سامرا، شهادت امام حسن عسگري (ع) را تسليت گفت و يادآور شد كه شيعه در طول تاريخ مظلوم بود.

او با ارائه گزارشي از سفر اخير به سامرا خواستار توجه بيش‌تر مسوولان مربوطه براي بازسازي عتبات عاليات در آن شهر شد و تاكيد كرد: دشمنان بدانند با تخريب بارگاه ائمه در عزم مسلمانان و شيعيان خللي ايجاد نمي‌شود.

نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري با ابراز تاسف از اهانت يكي از مسوولان دولتي كه 12 پست را در نظام اسلامي اشغال كرده، به ساحت مقدس انبياي الهي، به‌خصوص حضرت نوح (ع) گفت: اين اهانت بي‌سابقه نيست و تاريخ مواردي از اين‌گونه اهانت‌ها را مي‌شناسد كه حضرت نوح را خطاكار هم مي‌دانند.

بهشتي توصيه كرد: نبايد افرادي كه علم و آگاهي كافي به مسائل الهي و ديني ندارند به اين‌گونه مباحث وارد شوند و بايد به كار خود بپردازند.

وي با انتقاد از عملكرد صداوسيما در برخي برنامه‌سازي‌ها و لزرم سعه صدر مسوولان آن گفت:‌ چرا بايد در رسانه ملي از زبان يك روحاني باسابقه به سابقه روحانيت توهين شود؟

نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري با مقايسه امنيت ايران وكشورهاي همسايه، به‌خصوص عراق افزود: عمق امنيت در ايران مرهون رهبري مدبرانه و هوشياري مردم مسلمان است.

بهشتي با انتقاد از مسائل فرهنگي و گسترش صوفي‌گري و خرافه‌پرستي و حتي انكار دعوت قرآن به حجاب، توسط يك مسوول هنري فرهنگي گفت: مسوولان مربوطه نبايد با سكوت خويش به بعضي‌ها ميدان دهند كه هر كار غيرفرهنگي را زير لواي فرهنگ انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمين شاهرودي سومين ناطق قبل از دستور بود كه با باطل دانستن ادعاي دشمنان مبني بر خستگي مردم از انقلاب گفت: راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن نشان داد كه انقلاب در اعماق وجود مردم ريشه دارد.

وي با محكوميت اتفاقات عاشورا و روز قدس افزود: مردم ايران در حوادث مكرر 30 سال گذشته مجرب و آب ديدده شده‌اند.

نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان اضافه كرد: اگر شور انقلابي مردم در آغاز به شعور تبديل نشود، آن انقلاب روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود، اما شاهديم كه شعور مردم روز به روز بيش‌تر مي‌شود و اين نشان از عمق انقلاب در جامعه است.

او با بيان ويژگي‌هاي ديني مردم شيعه و سني استان گلستان گفت: اميدواريم مسوولان كشور اتحاد مردم را مغتنم بدانند و در جهت رسيدگي به نيازهاي استان بكوشند.

شاهرودي با اشاره به اتفاقات اخير و كوبيدن بعضي‌ها بر طبل اختلافات مقام معظم رهبري و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: در تاريخ ثبت شده است كه امام راحل دست اين دو عزيز را براي تداوم بقاي انقلاب در دست هم گذاشت.

وي در ادامه آيت‌الله هاشمي را رفيق شفيق آيت‌الله خامنه‌اي خواند و از ايشان تقاضا كرد كه با رويكردي روشن و شفاف، پيروي از منويات ولايت فقيه را براي همگان ثابت كنند.

در ادامه پنج تن از نمايندگان سوالات و ابهامات خويش درباره فعاليت‌هاي ديپلماسي ايران را از وزير امور خارجه پرسيدند و ايشان نيز پاسخ گفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha