• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8901-04889

/ضرورت ساماندهي تعطيلات كشور/ استاد دانشگاه تهران: از تعداد تعطيلات كشور بايد كاسته شود بخشي از تنبلي ايرانيان به دليل وجود تعطيلات بيش از اندازه است

/ضرورت ساماندهي تعطيلات كشور/
استاد دانشگاه تهران:
از تعداد تعطيلات كشور بايد كاسته شود
بخشي از تنبلي ايرانيان به دليل وجود تعطيلات بيش از اندازه است

يك استاد دانشگاه تهران با اشاره به اين كه مردم ايران در مقايسه با ساير ملل جزو افراد سخت‌كوش نيستند و سخت‌كوشي صفت فراگيري نيست،‌ اظهار كرد: بخشي از اين تنبلي به دليل تعطيلات بيش از اندازه‌ايست كه ايرانيان به وجود آن عادت كرده‌اند.

دكتر قاسم قاضي در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به برخي عقب‌ماندگي‌هاي كشور در حوزه‌هاي مختلف اشاره كرد و علت آن را نبود سخت‌كوشي و كار و تلاش زياد براي پيشرفت و رفع نقصان‌ها بيان كرد.

وي ميزان ايام تعطيل رسمي كشور را زياد ارزيابي كرد و افزود: شكي نيست كه اگر قرار باشد تعطيلات كشور در قالب طرحي ساماندهي شود، ضروريست در وهله اول از تعداد آن كاسته شود و شكل پراكندگي آن در سال نيز تغيير كند تا مردم بتوانند با برنامه‌ريزي از اين تعطيلات بهره بيشتري بجويند.

قاضي مراجعه به آراي مردم درباره نحوه ساماندهي تعطيلات رسمي كشور را ضروري ارزيابي و تصريح كرد: مي‌توان با تعريف چند گزينه مشخص كه در آن تعداد و شكل پراكندگي تعطيلات مشخص شده است، اين امر را به همه‌پرسي گذاشت.

اين استاد دانشگاه با بيان اين كه كاهش تعطيلات نوروزي و يا تقسيم اين تعطيلات به دو بخش در طول سال، با توجه به حساسيت‌هاي ويژه مردم بر اين ايام مي تواند موجب نارضايتي شود، در عين حال گفت: هرگونه تغيير در ميزان و يا شكل تعطيلات نوروزي بدون در نظر گرفتن نظر مردم اشتباه است.

به گزارش ايسنا، همه ساله 25 روز به مناسبت‌هاي مختلف ملي، مذهبي و جهاني تعطيلات سراسري و 104 روز پنج‌شنبه و جمعه به عنوان تعطيلات عمومي هفته‌اي در كشور وجود دارد، اين در حاليست كه اكثر كشورهاي جهان به جز تعطيلي عمومي پايان هفته به طور ميانگين از 11 روز تعطيلات رسمي در سرتاسر سال كاري بهره مي‌گيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha