• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8902-06554
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی کشور

فروش بسته‌هاي سفر در نمايشگاه گردشگري COTTM 2010 چين

ششمين نمايشگاه بين‌المللي تورهاي خروجي COTTM 2010 چين كه هشتم ارديبهشت‌ماه با حضور بيش از 60 كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران در شهر پكن گشايش يافته بود، به كار خود پايان داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين نمايشگاه، بيش از 180 كمپاني بزرگ گردشگري جهان مانند آژانس‌هاي مسافرتي، خطوط هواپيمايي، خطوط کشتي‌راني و کروز، مراكز آب‌درماني، برگزاركنندگان سفرهاي بين‌المللي ماجراجويي، رسانه‌هاي مسافرتي و بيمه‌هاي مسافرتي، هتل‌ها، هتل‌هاي زنجيره‌يي و توراپراتورهاي داخلي، ظرفيت‌هاي خود و آخرين خدمات گردشگري را به‌نمايش گذاشتند.

مدير عامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در اين‌باره بيان كرد: ايران همراه 11 شركت‌كننده از بخش خصوصي و مناطق آزاد اروند و انزلي سيماي زيبايي را از گردشگري خود در انظار نمايندگان عالي صنعت جهان‌گردي جهان قرار داد.

محمدحسين برزين با اشاره به مذاكره‌هاي دوجانبه‌ي بخش خصوصي ايران با همتايان جهاني خود درباره‌ي فروش بسته‌هاي سفر و بستن قراردادهاي توريستي، گفت: در اين نمايشگاه که از حرفه‌يي‌ترين و مشهورترين نمايشگاه‌هاي يکپارچه‌ي صنايع وابسته به گردشگري چين ارزيابي مي‌شود، بخش خصوصي تعاملات سازنده‌اي را با مگاتورها انجام داد. اميدواريم هم‌پا با سياست‌هاي تبليغات گردشگري ايران در جنوب شرق آسيا، شاهد افزايش تورهاي ورودي از اين منطقه‌ي مهم گردشگرفرست جهان به ايران باشيم.

وي اظهار كرد: در طول برگزاري نمايشگاه گردشگري چين، اقلام فرهنگي و تبليغاتي ايران از جمله كاتالوگ نفيس ايران كه به زبان چيني منتشر شده بود، ميان دست‌اندركاران گردشگري جهان توزيع شد. هم‌چنين در گفت‌وگو با خبرنگاران چيني و جهاني حاضر در نمايشگاه تلاش كرديم، توانمندي‌هاي موجود ايران در عرصه‌ي گردشگري نمايان شود.

برزين با اشاره به بازديد مقامات سفارت ايران در چين از غرفه‌ي ايران، افزود: امسال حضور قدرتمند ايران در نمايشگاه‌هاي گردشگري جهان و بازارهاي هدف گردشگري به روال گذشته در كنار هفته‌هاي فرهنگي ادامه خواهد يافت. اميدواريم امسال در افزايش تورهاي ورودي نقطه‌ي عطفي محسوب شود.

نمايشگاه بين‌المللي تورهاي خروجي COTTM 2010 تنها نمايشگاه تجارت متقابل و تورهاي خروجي در کشور چين است که هر سال به‌مدت سه روز در مرکز نمايشگاهي تجارت جهاني (China World Trade Center) در شهر پکن برگزار مي‌شود. نمايشگاه تورهاي خروجي پكن كه يك نمايشگاه صددرصد B2B و outbound است، براي ششمين سال متوالي از 28 تا 30 آوريل در پكن برگزار شد.

نمايشگاه گردشگري بين‌المللي COTTM مکاني مناسب براي برگزاري مذاکره و ملاقات‌هاي حرفه‌يي با فعالان و متخصصان صنعت گردشگري است و محل مناسبي براي معرفي قراردادهاي تجاري جديد به بازار چين و آسيا محسوب مي‌شود.

در سال‌هاي اخير، چين با سرمايه‌گذاري و اتخاذ سياست‌هاي مناسب در عرصه‌ي صنعت گردشگري توانسته است، عنوان چهارمين مقصد گردشگري جهان را از آن خود کند. در اين راستا، سال 2009 ميلادي بيش از 60ميليون گردشگر چيني به کشورهاي مختلف دنيا سفر و 50ميليون گردشگر خارجي در همين سال از چين ديدن کردند.

كارشناسان اعتقاد دارند، شمار گردشگران چيني در سال 2020 به 100ميليون نفر خواهد رسيد و همين امر سبب شده است تا ايران نيز در سياست‌هاي تبليغاتي و نمايشگاهي، بازار جنوب شرق آسيا از جمله چين را به‌عنوان يكي از بازارهاي مهم گردشگري خود تثبيت كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha