رييس كارگروه خودرو ايدرو درگفتوگوبا ايسنا: نظرمان درباره خروج رنوپارس از زنجيره تامين قطعات تندر90 تغيير نكرده است
رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، در پاسخ به اينكه آيا با توجه به افزايش توليد تندر90، ايدرو همچنان اصرار به خروج رنوپارس از زنجيره تامين قطعات دارد؟ گفت: در خصوص رنو پارس قبلا صحبت شده و صحبت جديدي ندارم. نقطه نظرات ايدرو نيز نسبت به گذشته تغييري نكرده است.
محمدرضا روشني مقدم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در گذشته كارگروهي در ايدرو مامور شد گذشته پروژه تندر90 را بررسي كرده و گزارش كارشناسي را ارائه كند. اين گزارش تهيه شده و در آن تغييري حاصل نشده است. اكنون تصميمگيري در سطح وزارت صنايع و معادن و سازمان گسترش و نوسازي صنايع است.
وي همچنين در خصوص وضعيت تامين قواي محركه تندر90 خاطرنشان كرد: خط مونتاژ تندر90 در مگاموتور بوده و مشكلي براي تامين قطعات CKD و موتور آن وجود ندارد. تعداد قطعاتي كه اعتبار آنها گشايش شده نيز براي توليد امسال كفايت ميكند.
او خاطرنشان كرد: با مديرعامل جديد رنوپارس نشستي داشتيم تا ساخت داخل قطعات كليدي موتور را گسترش دهيم. رنوپارس اين مساله را پذيرفته و تيمي از هر دو طرف اين كار را انجام خواهد داد.
روشني مقدم در مورد پيشنهاداتي مبني بر كاهش قيمت قطعات تندر90 گفت: در مورد ساخت داخل قطعات توسط
رنوپارس، هميشه اين انتقاد وجود داشته كه قطعات در داخليسازي گران تمام شده است. در حال حاضر پيگيري ميشود كه چگونه با افزايش تيراژ قيمت قطعات را كاهش دهيم.
وي همچنين در پاسخ به اينكه آيا ضرر دو ميليون توماني براي توليد هر دستگاه تندر90 را قبول داريد؟ گفت: مبلغ دقيق آنرا نميدانم، اما خودروسازان از يكي دو سال قبل مطرح ميكردند كه در بخشي از مدلهاي اين خودرو زيان ميدهند كه مطلب درستي است.
* * صادرات يك سوم خودروهاي توليدي محقق شدني است
وي همچنين با بيان اينكه هدفگذاري صادرات يك سوم خودروهاي توليدي در سال 1404 با نگاه به آينده تدوين شده و قابل تحقق است، افزود: منطق اين سياستگذاري با نگاه رو به آينده تدوين شده است.
او با بيان اينكه اگر صنعت كشور ميخواهد در دنيا مطرح شود بايد رويكرد صادراتي داشته باشد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر در دنيا كشورهاي صاحب نام در صنعت خودرو، صادرات حداقل نيمي از خودروهاي توليديشان را مدنظر قرار دادهاند.
وي افزود: بنابراين ما براي كسب جايگاهي معتبر در صنعت خودرو دنيا بايد توليد سه ميليون خودرو را محقق كنيم كه از اين تعداد دو ميليون و300 هزار خودرو با احتساب حدود300 هزار دستگاه واردات مربوط به بازار داخلي و يك ميليون نيز بايد صادر شود.
روشني مقدم تصريح كرد: اين برنامه با نگاه به آينده و با هدف تبيين جايگاه صنعت خودرو و رقابت با ساير كشورهاي صاحب نام در صنعت خودرو تدوين شده است؛ بنابراين مهم آن است سياستهايي را براي تحقق اين اهداف تبيين كنيم.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات